گل سرخ (گل محمدی) دمنوش گل سرخ / چای گل سرخ / خواص دمنوش گل سرخ / مربای گل سرخ

گل سرخ (گل محمدی) / دمنوش گل سرخ (دمنوش گل محمدی) / چای گل سرخ (چای گل محمدی) / خواص دمنوش گل سرخ / مربای گل سرخ / دمنوش گل سرخ و هل / دمنوش گل سرخ و چای سبز / مضرات گل سرخ / خواص پودر گل سرخ / دمکرده گل سرخ / مضرات دمنوش گل سرخ / دمنوش گل سرخ و دارچین و/ طبع گل سرخ / خواص گل محمدی برای یبوست / خواص گل محمدی برای لاغری / طرز تهیه دمنوش غنچه گل محمدی

گل سرخ: در این مقاله می خوانید: “دمنوش گل سرخ و چای گل سرخ و خواص دمنوش گل سرخ و مربای گل سرخ و دمنوش گل سرخ و هل و دمنوش گل سرخ و چای سبز و مضرات گل سرخ و خواص پودر گل سرخ و دمکرده گل سرخ و مضرات دمنوش گل سرخ و دمنوش گل سرخ و دارچین و طبع گل سرخ و خواص گل محمدی برای یبوست و خواص گل محمدی برای لاغری و طرز تهیه دمنوش غنچه گل محمدی

گل سرخ / دمنوش گل سرخ / چای گل سرخ / خواص دمنوش گل سرخ / مربای گل سرخ / دمنوش گل سرخ و هل / دمنوش گل سرخ و چای سبز / مضرات گل سرخ / خواص پودر گل سرخ / دمکرده گل سرخ / مضرات دمنوش گل سرخ / دمنوش گل سرخ و دارچین و/ طبع گل سرخ / خواص گل محمدی برای یبوست / خواص گل محمدی برای لاغری / طرز تهیه دمنوش غنچه گل محمدی

 

طبع گل سرخ

دمنوش گل سرخ (چای گل سرخ) طبیعتش گرم است.

 

دمنوش گل سرخ (دمنوش گل محمدی)

دمنوش گل سرخ و چای سبز

یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غذاخوری چای سیاه یا چای سبز را در یک قوری به همراه آب در دمای 80 درجه ریخته به مدت 15 الی 20 دقیقه دم کنید و یا می توانید فقط از گیاه گل سرخ استفاده کرده و مقدار بیشتری از آن را دم کنید و با استفاده از عسل یا نبات به شیرینی آن بیفزایید.

 

خواص دمنوش گل سرخ (چای گل محمدی)

دم‌نوش گل سرخ بسیار معطر و دارای خواص متفاوتی است. این گیاه قابض، مقوی و شاداب کننده، آرام بخش و ضد افسردگی و همچنین تقویت کننده جنسی است.

دمنوش گل سرخ، مقوی و شاداب کننده، آرام بخش و ضد افسردگی است

دمنوش گل سرخ (چای گل سرخ) موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها شده و ریه ها را تقویت می کند. از این رو برای افرادی که بدن ضعیف دارند و از مصونیت کمی برخوردارند مفید است.

دمنوش گل سرخ (چای گل سرخ) عوارض و نشانه های سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زکام و گرفتگی های برونشی را از بدن دور می کند.

دمنوش گل سرخ (چای گل سرخ) بوی بد دهان را رفع می کند.

همچنین دمنوش گل سرخ (چای گل سرخ) برطرف کننده نفخ معده است.

تقویت کننده و برطرف کننده ناراحتی های ریه، کلیه و تپش قلب شدید است.

 

مضرات دمنوش گل سرخ

استفاده از دم نوش گل محمدی در بارداری مضر بوده و باعث سقط جنین می شود. همچنین استفاده زیاد از آن موجب سفیدی مو و تشنگی می شود.

 

دمنوش گل سرخ و هل

6 عدد هل به همراه 1 قاشق غذاخوری گل محمدی خشک را در یک قوری به همراه آب 80 درجه میریزیم و روی حرارت غیر مستقیم تا 15 دقیقه دم بکشد. می توانید از مقداری به خشک شده هم در این دمنوش گل سرخ استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم حتما این دمنوش را تهیه کنید و از آرامشی که با خوردنش بدست میارید لذت ببرید. برای تزیین میتوانید هنگام سرو در هر فنجان چند عدد غنچه گل محمدی بگذارید. برای شیرین کردن این دمنوش رویایی میتوانید از عسل یا نبات استفاده کنید.

دمنوش گل سرخ و دارچین

دمنوش گل سرخ و دارچین مانند دمنوش گل سرخ و هل تهیه می شود فقط به جای هل از یک تکه کوچک چوب دارچین استفاده کنید.

طرز تهیه شربت گل سرخ

30 الی 40 گرم گلبرگ خشک را به مدت یک روز در نیم لیتر آب جوش دم کنید. صاف کرده و 50 گرم شکر بیفزایید و دوباره بپزید تا مایع غلیظی فراهم شود. از این شربت به عنوان آرام بخش، پیش از هر غذا یک قاشق غذاخوری میل کنید. این شربت ضدافسردگی و تقویت کننده (زیاد کننده) قوای جنسی است.

طرز تهیه عسل گل سرخ

60 گرم از گلبرگ آن را به مدت یک روز در یک قوری آب جوش دم کنید. بعد از صاف کردن 100 گرم عسل بدان بیفزایید. روی حرارت ملایم بگذارید تا مایع غلیظی به دست آید. این مایع برای مراقبت از دندان و التهابات لثه بسیار مفید است و به عنوان خلط آور، ضد عفونت‌های تنفسی به صورت غرغره بکار می‌رود و برای تسکین گلو درد در آنژین نیز موثر است.

طرز تهیه مربای گل سرخ

در ایران از گلبرگ‌های گل رز محمدی مربایی خوش طعم تهیه می‌شود که در اینجا به روش تهیه آن اشاره می‌کنیم:

تقریباً هم وزن گلبرگ رز مورد نظرتان شکر در نظر بگیرید. مقداری آب در قابلمه ای بریزید و روی آتش اجاق گاز به جوش آورید. گلبرگ‌های رز پاک شده را در آب جوش بریزید و بگذارید حدود دو دقیقه بجوشد، سپس آن را در یک آبکش خالی کنید و با آب سرد آبکشی نمایید. به این ترتیب به اصطلاح تلخی گل گرفته می‌شود. بگذارید آب اضافی گل کاملاً رفته و تقریباً خشک شود.

شکر را با مقداری آب در قابلمه ای بریزید و بگذارید بجوشد تا قوام آمده و به غلظت مورد نظر برسد، کمی زعفران در آن بریزید و سپس گلبرگ‌ها را اضافه کنید. بگذارید چند جوش بزند. سپس مربا را در ظروف شیشه‌ای دردار استریل بریزید.

READ  دمنوش گزنه / چای گزنه / خواص دمنوش گزنه / مضرات دمنوش گزنه / دمنوش گزنه برای مو / دمنوش گزنه برای دیابت / دمنوش گزنه برای لاغری

 

گل سرخ (گل محمدی)

گل سرخ با نام علمی (Rosa) درختچه ای به ارتفاع 60 سانتیمتر تا 1 متر است. ساقه های جوان این گیاه دارای خارهای ریز و فراوانی است ولی ساقه های پیرتر آن خار ندارند. برگ هایش غالبا دارای پنج برگچه دندانه دار و سبز تیره است. گل هایش درشت و منفرد به رنگ سرخ مایل به ارغوانی است. گل ها در اواخر بهار تا اواسط تابستان باز می شود. این گیاه عموماً در زمین‌های آهکی، در حاشیه جنگل‌ها و در کنار راه‌ها و پرچین‌ها به صورت خودرو می‌روید و البته در اکثر باغچه‌ها کاشته می‌شود. گل سرخ مظهر زیبایی و محبت است و بیشتر به خاطر زیبایی و عطرش کاشته می‌شود تا خواص دارویی.

خواص دارویی گل محمدی

از گل محمدی بصورت چای، گلاب،‌ادویه، مربا،‌ عطر،‌ شیرینیجات و … استفاده می شود و در حالت های اسانس،‌ضماد، روغن و … می توان از خواص آن بهره مند شد. از جمله خواص دارویی گل محمدی می توان به موراد ذیل اشاده کرد:
1- کاهش دردهای رماتیسمی
2- مفید برای بیمتری های قلبی
3- درمان ناراحتی گوارشی
4- تقویت کننده کبد و کیسه صفرا
5- مقوی روح و نشاط آور
6- پایین آورنده تب
7- و …

ترکیبات گل سرخ

گل سرخ معطر دارای قند، تانن، اسید گالیک، اسانس، مواد پکتینی و ماده رنگی است. کاسبرگ رز وحشی یکی از منابع سرشار ویتامین C در قلمرو گیاهان شناخته می‌شود. کاسبرگ رز همچنین غنی از ویتامین‌های A، B و K است. در گذشته از کاسبرگ رز شربتی تهیه می‌شد که در زمان جنگ جیره بندی می‌گردید و برای افزایش مقاومت بدن کودکان در برابر عفونت‌ها و درمان سرماخوردگی معمولی به آن‌ها خورانده می‌شد.

خواص گل سرخ

این گیاه دارای خواص متفاوتی است. گلبرگ این گیاه قابض، مقوی، شیرافزا، شاداب کننده، آرام بخش، ضد افسردگی و تقویت کننده جنسی است.
از این گل معطر، در ترکیبات ادویه، تهیه گلاب، تهیه شربت و مربا استفاده می‌شود. همچنین از نظر کاربرد دارویی، این گیاه دارای خواص ارزشمندی است که گیاه‌شناسان و اطبای معروف بر آن تأکید کرده‌اند. ابن سینا درباره ارزش دارویی مربای گل سرخ در درمان بیماری سل و نتایج مفید آن سخن گفته است.

گیاه‌شناسان معروفی همچون جالینوس، دیوسکوریه و پلین برای این گیاه ارزش طبی فراوانی قائل بوده‌اند و از جمله به خواص گلاب اشاره کرده و تأثیر آن را در درمان ناراحتی‌های گوش، دستگاه گوارشی، عوارض پوستی و استخوانی نیکو دانسته و غرغره آن را برای زخم‌های دهان و لثه، تورم لوزه‌ ها مفید دانسته‌اند. علاوه بر آن از گل سرخ به عنوان داروی ضد تهوع و قابض نام برده‌اند.

خواص دارویی گل سرخ

خواص دارویی رز سال‌ها است که شناخته شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. رومیان باستان خاصیت دارویی برای رز قائل بودند و ابوعلی سینا که برای اولین بار از گل سرخ، گلاب گرفت از خواص درمانی آن بهره می‌برد. ساکنان اولیه آمریکای شمالی نیز برای تسکین سوزش سر معده و ناراحتی‌های معده چای دم شده با گلبرگ‌های رز می‌نوشیدند.

* جالب است که بدانید گل سرخ در عین قابض بودن (ضد اسهال)، خاصیت مسهلی و نرم کنندگی نیز دارد. این گیاه برطرف کننده نفخ معده است. گلبرگ‌های گل سرخ دارای اثر قابض ملایم است و امتیاز آن نسبت به سایر داروهای مشابه بوی ملایم و معطر آن است و در مصارف داخلی می‌توان از آن در درمان بیماری‌هایی چون اسهال‌های مزمن، اخلاط خونی و غیره استفاده کرد. انواع رز با عفونت‌های دستگاه گوارش مبارزه می‌کند و خوردن آن‌ها موجب می‌شود پس از مصرف یک دوره آنتی بیوتیک در میزان باکتری‌های بی ضرر و مفید موجود در دستگاه گوارش تعادل برقرار شود.
* گل سرخ تقویت کننده و برطرف کننده تپش شدید قلب است. چکیده یا عصاره گل سرخ به عنوان آرام بخش قلب و مفرح اعصاب شناخته شده و در شربت‌ها و غذاها کاربرد دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده روغن گل سرخ ضدافسردگی و شادی آور است.
* رز موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها شده و ریه‌ها را تقویت می‌کند از این رو برای افرادی که بدنی ضعیف دارند و از مصونیت کمی برخوردارند مفید است. چای گلبرگ رز عوارض و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زکام و گرفتگی‌های برونشی را از بدن دور می‌کند.
* عسل آمیخته به گل سرخ از دیرباز به عنوان داروی آنژین به کار می‌رفته است.
* میوه گل سرخ به عنوان منبع مهم تأمین ویتامین C ارزش زیادی دارد و در تولید چای، شربت و نوشابه‌های میوه‌ای کاربرد دارد.
* از برگ‌های گل سرخ، بیشتر در استعمال خارجی و از دم کرده آن برای غرغره و شستشوی زخم‌ها استفاده می‌شود، زیرا در التیام زخم‌ها، خون‌ریزی‌ها و ترشح مواد مخاطی موثر است. غرغره کردن دم کرده آن گلو درد را برطرف می‌کند.
* فرآورده های گل سرخ مانند گلاب و روغن آن نیز دارای خواص درمانی و دارویی است.
* گلاب گل سرخ نشاط آور است، قلب و اعصاب را تقویت کرده و بوی بد دهان را رفع می‌کند. همچنین با خوردن گلاب، دردهای عضلانی و سردردها برطرف می‌شود.
* گلاب استخراج شده از رز، پاک کننده ایده‌آل برای پوست است. پاک کردن پوست با گلاب چین‌های ظریف و سطحی پوست را باز می‌کند و التهاب و سرخی آن را از میان می‌برد ضمن این که در درمان آکنه و دانه‌های سرسیاه روی پوست مفید است. گلاب، بازسازی سلول‌های پوست را تسریع و خستگی و سرخی پلک‌ها را برطرف می‌کند.
* همچنین از این گیاه یا روغن آن برای جلوگیری از سفید شدن موی سر، تقویت مو، ماسک زیبایی و تقویت بینایی استفاده می‌کنند.

READ  آویشن / مضرات آویشن / خواص آویشن کوهی / خواص آویشن برای پوست / آویشن شیرازی / آویشن برای سرماخوردگی / طبع آویشن / انواع آویشن / آویشن در بارداری

مضرات گل سرخ

زیاده روی در مصرف گل سرخ باعث کاهش نیروی جنسی، ایجاد تشنگی، ایجاد یبوست و در بعضی موارد اسهال میشود.

آشنایی با فواید و خواص چای گل سرخ

گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می شود.
چای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن هایی است که علاقه مند به نوشیدنی های گرم هستند. گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می شود. گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید. پس بفرمایید یک فنجان سلامت و آرامش.

گل سرخ سرشار از ویتامین C

گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید.

گل سرخ یا همان گل محمدی خواص زیادی برای سلامتی دارد. این گل خوش رنگ سرشار از ویتامین C می باشد. بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، گلبرگ ها و ساقه این گل (به ویژه به صورت خام) منبع غنی ویتامین C محسوب می شود. باید بدانید که در روند خشک شدن گل، 25 تا 60 درصد ویتامین C موجود در آن از بین می رود. بنابراین توصیه می شود در تهیه چای تا حد امکان از گل سرخ تازه استفاده کنید. یادتان باشد که ویتامین C برای دستگاه ایمنی، حفظ سلامت پوست و استخوان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویتامین در جذب هر چه بیشتر آهن نقش موثری دارد.

چگونه چای تهیه کنیم؟

چای گل سرخ همچنین در بهبود دردهای قاعدگی موثر است. اگر شما نیز از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید حتماً این چای را در برنامه روزانه تان بگنجانید

تهیه این چای بسیار ساده است. اگر حوصله تهیه چای گل محمدی را ندارید می توانید داخل قوری چای معمولی تان کمی گلبرگ گل محمدی بریزید تا معطر شود.

اما برای تهیه چای گل محمدی برای هر فنجان آب به 6 تا 7 گلبرگ گل سرخ نیاز دارید. برای شیرین کردن آن نیز می توانید از عسل یا عصاره استویا استفاده کنید که یک شیرین کننده طبیعی و فاقد کالری است.


بیشتر بخوانید:

جدول کالری مواد غذایی


برای تهیه این چای کافی است گلبرگ ها را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه استراحت کند. سپس می توانید چای را صاف کرده و کمی عسل یا عصاره استویا به آن بزنید.

می توانید از گلبرگ های خشک نیز در تهیه دمنوش استفاده کنید. می توانید یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غذاخوری چای سیاه یا سبز به مدت 15 الی 20 دقیقه دم کنید. این دمنوش برای از بین بردن بوی بد دهان و کاهش نفخ موثر است.

 

خواص پودر گل سرخ

پودر گل سرخ با توجه به عطر آن مصارف زیادی در آشپزخانه دارد. به طور مثال می توانید پودر گل سرخ را در ماست بریزید تا سردی آن را کاهش دهد. پودر گل سرخ خواص زیادی دارد که می توانید به خواص دارویی گل سرخ در این مطلب مراجعه بفرمایید.

 

استفاده از گل محمدی برای یبوست و طرز تهیه شربت گل محمدی

خواص مشتقات گل محمدی

روغن: مرکب القوی می باشد و در کل معتدل می باشد.

گلاب: در واقع مرکب القوی، مزاج آن سرد می باشد.

گلبرگها و غنچه تازه: مفرح، مقوی، مسهل (اگر زیاد بخورند(1))، مسکن صفرا(1)، رقیق کننده بلغم می باشد

ضماد: نافع برای ورم مقعد ، رفع جوش، التیام زخمها (آبله)، خشک کردن زخمها، برطرف کننده خونریزی و رطوبات رحم، رفع زگیل، ناراحتی های پوستی، رویانییدن گوشت تازه بر زخمهای عمیق، تحلیل ورمهای گرم، شکستگی اعضاء. گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن از جمله ویتامین C است و برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و برطرف کردن انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

READ  رازک / رازک چیست / خواص و عوارض / طبع و موارد مصرف رازک

مالیدن: رفع سردرد گرم، چشم درد، گوش درد، تقویت دندان و لثه، ترمیم زخمهای دهان، رفع بد بویی عرق، قطع عرق (جزء داروهای گیرنده در درمان چشم درد والتهاب چشم)

غرغره: مقوی دل و دماغ می باشد

بخور: درمان نزله گرم، عفونت بینی، بواسیر (پولیپ) بینی

عصاره گل خشک شده: قابض ، رفع خونریزی سینه، قطع اخلاط خونی، رفع رطوبات معده، درمان یبوست، رفع خفقان گرم، رفع ضعف قلب، بند آوردن اسهال های گرم (جزء داروهای سرد مزاج برای علاج سوءمزاج قلب و خفقان گرم قلب)

 

گل محمدی برای یبوست

شربت گل محمدی درمان کننده یبوست است شربت گل محمدی اثر مسهل دارد و معده را به خوبى پاکسازى مى ‏کند و مواد رطوبى را بیرون مى ‏ریزد . مقدار مصرف شربت گل محمدی : با توجه به اثر مسهلى آن به مقدار نیاز و ایجاد اسهالى که روزانه حدود ۵ الى ۶ بار شکم کار کند از آن استفاده کنید. چون اثر مسهلى در افراد مختلف متفاوت است از یک قاشق غذاخورى شروع کنید و در صورت نیاز بر آن بیافزایید تا نتیجه مطلوب بدست آید.

 

نوشیدن دمنوش گل محمدی برای از بین بردن باکتری‌ های مضر در روده نیزمی تواند مورد استفاده قراربگیرد، افراد مبتلا به بیماری هایی مانند اسهال خونی و التهاب‌های دستگاه گوارش نیزمی توانند ازمزایای این دمنوش استفاده کنند.

گل محمدی برای یبوست خوبه

مواد لازم جهت تهیه شربت گل محمدی :

گل محمدى بدون کاسبرگ ۵۰۰ گرم
گلاب ۲ لیتر
آب معدنى ۳ لیتر

طرز تهیه شربت گل محمدی :

گل محمدى را با آب معدنى آن‏قدر روى شعله ملایم بجوشانید که ۲ سوم آن بخار شود سپس صاف کنید و آب بدست آمده را با ۲ لیتر گلاب مخلوط بجوشانید تا ۰/۵ لیتر بخار شود  یک استکانعسل اضافه کرده و ۵۰ گرم ترنجبین را در یک کیسه نخى کرده در آن بیاندازید و پس از چند دقیقه جوشیدن از آتش برگیرید.

خواص گل محمدی برای لاغری

دمنوش گل محمدی برای سم زدایی بدن

گل محمدی یا گل رز سرخ به عنوان یک ماده دیورتیک (ادرار آور) بسیار ملایم عمل می کند. مواد دیورتیک باعث می شوند تا کلیه ها مقدار بیشتری سدیم را توسط ادرار کردن دفع کنند و به سم زدایی بهتر بدن نیز کمک کنند.

نمک بیش از حد، آب موجود در خون ما را کاهش می دهد و موجب غلظت خون می شود که این موضوع برای سلامت بدن و گردش خون خوب نیست. از طرفی زمانی که شما وزن کم می کنید و چربی می سوزانید در واقع آب زیادی را از دست می دهید.

از آنجا که هیدراته بودن بدن یکی از فاکتورهای مهم برای کاهش وزن و سم زدایی بدن می باشد بنابراین با نوشیدن این دمنوش معطر و مفید می توانید به سلامت بدن تان نیز کمک کنید.

برطرف کردن دردهای زنانه با گل محمدی

از خواص دمنوش گل محمدی باید به تسکین دردهای قاعدگی اشاره کرد. افرادی که دچار سندرم پیش از قاعدگی هستند، می توانند این چای فوق العاده را به صورت روزانه مصرف می کنند. ضمن اینکه تنظیم قاعدگی را می توان از خواص دمنوش گل محمدی نام برد. این گیاه موجب افزایش میل جنسی می گردد.

درمان اختلالات تنفسی با دمنوش گل محمدی

دم کرده گل محمدی برای برطرف کردن اختلالات تنفسی ناشی از آنفلونزا و سرماخوردگی بسیار کاربردی است. بهتر است از دمنوش گل محمدی در روزهای زمستان استفاده کنید.

سم زدایی بدن با دمنوش گل محمدی

مصرف مرتب دمنوش گل محمدی موجب پاکسازی بدن از سموم می گردد. این گیاه روی کبد و صفرا اثر می گذارد. یعنی کبد و صفرا را تصفیه می کند. این دمنوش ادرار آور بوده و از این طریق نیز سموم را دفع می کند. ضمن اینکه آب را بدن نگه می دارد. البته برای بهره مندی از خواص دمنوش گل محمدی باید آن را به صورت مرتب تکرار کرد.

گل محمدی آنتی اکسیدان و ضدسرطانی

آنتی اکسیدان از عوامل پیشگیری از سرطان به شمار می آید. از این رو پزشکان افراد را به خوردن مواد آنتی اکسیدانی ترغیب می کنند. کاتچین موجود در دمنوش گل محمدی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد. وجود آنتی اکسیدان بدن را از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت و از بروز سرطان ممانعت می کند. این دارو ضمن جلوگیری از آسیب رسیدن به سلول های سالم منجر به نابودی سلول های سرطانی می شوند.

نقش آرام بخش گل محمدی

دمنوش گل محمدی دارای فواید تسکینی اعصاب است. از این رو از آن به عنوان یک آرام بخش یاد می شود. این دمنوش را می توان در پایان یک روز کاری مصرف کرد. ضمن اینکه انرژی فوق العاده ایی نثار شما می کند. این ویژگی از خواص گلاب نیز می باشد.

تب بردن بودن گل محمدی

گل محمدی دارای خاصیت تب بری است. ضمن اینکه موجب برطرف شدن و پاکسازی ضایعات پوستی می گردد و از التهاب و تورم می کاهد. در صورت عفونی شدن بدن، این دارو می تواند از شدید شدن عفونت پیشگیری کند.

برچسب ها