درمان جوش و آکنه با ویتامین A + مواد غذایی حاوی ویتامین a

پوست و مو 15 آگوست 2018

درمان جوش و آکنه با ویتامین A + مواد غذایی حاوی ویتامین a

درمان جوش و آکنه : در این مطلب از بخش مربوط به پوست در فارس ایندکس قصد داریم به ویتامین a پرداخته و تاثیر آن را بر روی درمان جوش و آکنه بررسی کنیم. با ما همراه باشید

درمان جوش و آکنه با ویتامین A

درمان جوش و آکنه : ویتامین A یکی از مواد مؤثر برای درمان جوش و آکنه است، اما باید به‌درستی آن را مصرف کنید. مکمل‌های خوراکی ویتامین A مثل داروهای موضعی ویتامین A عمل نمی‌کنند. درواقع ضرر مکمل‌های خوراکی بیشتر از فواید آن است.

ازآنجایی‌که ویتامین محلول در چربی است، در بدن تجمع می‌یابد و مصرف بیشتر از ۱۰۰۰۰ واحد (IU) می‌تواند سَمَی باشد. این وضعیت در زمان بارداری تشدید می‌شود. بنابراین خانم‌هایی که تمایل به بارداری دارند، باید درباره‌ی مصرف مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنند.

ویتامین A هم مانند داروهای موضعی می‌تواند به درمان جوش‌ هایتان کمک ‌کند. در بیشتر داروهای شیمیایی موضعی، ویتامین به رتینوئید تغییر می‌یابد که می‌توانید برای پوست خود از آن استفاده کنید. براساس گزارش‌ها رتینوئید‌ها بیشترین اثر را برای درمان جوش صورت دارند. این مواد توان بازسازی بالایی دارند و سریعا مشکلات پوستی را التیام می‌بخشند. بنابراین خیلی زود پوستی شاداب و سالم خواهید داشت.

مارک‌های محبوب رتینوئید، به‌ترتیب با عوارض جانبی کم، تزاروتن (تازوراک) و آداپالن هستند. این داروها را می‌توانید فقط با تجویز پزشک تهیه کنید. (درمان جوش و آکنه)

خانم‌های باردار نباید رتینوئید مصرف کنند. همچنین مصرف این ماده پوست شما را در برابر نورِ یو- وی (UV) تضعیف می‌کند، به‌همین‌دلیل افرادی که از رتینوئید استفاده می‌کنند نباید برای مدت‌زمان طولانی در مقابل آفتاب قرار بگیرند. همچنین باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

READ  سفید شدن مو / درمان سفید شدن مو در طب سنتی / تقویت مو / جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش مو

درمان جوش و آکنه با ویتامین A + مواد غذایی حاوی ویتامین a

مواد غذایی حاوی ویتامین A کدامند؟

ویتامین A یا رتینول نام گروهی از ویتامین‌های محلول در چربی است که از ترکیباتی به نام رتینوئیدها ساخته می‌شود.
اکثر مردم مقدار کافی آن را از طریق خوردن مواد غذایی دریافت می‌کنند اما شاید مادران بخواهند مقدار بیشتری از ویتامین A را به خوراک فرزندانشان اضافه کنند زیرا ویتامین A به روند رشد کودک کمک می‌کند.

فلفل دلمه‌ای قرمز:

منبع بسیار خوبی از ویتامین A است. نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز تقریباً نصف نیاز یک روز شما به ویتامین A را تامین می‌کند. (درمان جوش و آکنه با ویتامین A)

دو نوع ویتامین A وجود دارد:

– ویتامین A موجود در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات که وقتی وارد بدن می‌شود، به صورت مستقیم جذب بدن می‌شود.
– ویتامین A موجود در برخی میوه‌ها و سبزیجات مثل اسفناج که وقتی وارد بدن می‌شود ابتدا بدن باید آن‌ها را طی فرآیندی پردازش کند تا قابل جذب شود.

جگر گاو:

ممکن است پیشنهادی نباشد که شما دوست داشته باشید، اما بهتر است بدانید که جگر گاو سرشار از ویتامین A است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما و تولید آنتی‌بادی کمک می‌کند.

سیب زمینی شیرین:

این ماده غذایی منبع بسیار غنی ویتامین A است. یک عدد سیب زمینی شیرین پخته شده بیش از ۵۰۰% نیاز یک روز شما به ویتامین A را تامین می‌کند.

بستنی:

کدام بهتر به نظر می‌رسد؛ یک فنجان بستنی یا ۲۰ قوطی کنسرو ماهی؟ باور کنید یا نه هر دوی آن‌ها به یک میزان دارای ویتامین A هستند. (تقریباً ۲۰% میزانی که بدن شما در یک روز باید دریافت کند.)
با این حال شما باید ۲۵ اسکوپ بستنی بخورید تا به اندازه یک سیب زمینی شیرین پخته شده ویتامین A دریافت کنید. (درمان جوش و آکنه با ویتامین A)

READ  عرق کمتر از حد معمول / هایپوهیدروز / درباره هایپوهیدروز چه می دانید؟

کدو تنبل:

ویتامین A به عملکرد بهتر قلب، ریه و کلیه کمک می‌کند. اگر شما اهل خوردن دسر هستید پای کدو تنبل انتخاب خوبی است. کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند.

هویج:

ویتامین A عملکرد مثبت چشمان شما را آن‌گونه که باید حفظ می‌کند. کسانی که مقدار کافی ویتامین A دریافت نمی‌کنند (عمدتاً در آفریقا و جنوب شرقی آسیا) دچار شب‌کوری می‌شوند. (درمان جوش و آکنه با ویتامین A)
تنها نصف فنجان هویج خام، مقداری بیشتر از نیاز یک روز شما به ویتامین A را تامین می‌کند.

مکمل‌ها:

اگر برای شما سخت است که ویتامین A بدن خود را از طریق مواد غذایی بالا تامین کنید می‌توانید از برخی دیگر از مواد مثل غلات، حبوبات، ادویه جات و شیر استفاده کنید. در رابطه با مصرف قرص‌های مکمل هم حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: healthline.com