قرص ادویل / قرص ادویل ژله ای / عوارض قرص ادویل امریکایی / قیمت قرص ادویل

اسامی داروها 22 جولای 2018

قرص ادویل / قرص ادویل ژله ای / عوارض قرص ادویل امریکایی / قیمت قرص ادویل / قرص ادویل کانادایی

قرص ادویل

قرص ادویل (Advil) از داروهای مسکن و در تسکین درد و علائم آرتریت (التهاب مفصل)، اختلالات عضلانی اسکلتی، قاعدگی دردناک، دردهای بعد از عمل جراحی، حملات نقرس و آسیب‌های حین ورزش و نیز به عنوان تب بر و ضد درد به ویژه در دردهای ناشی از التهاب استفاده می‌شود.

این دارو در بیشتر کشورها بدون نسخه فروخته می‌شود و تقریبا در هر مرکز درمانی می توان آن را پیدا کرد. ادویل نام تجاری قرص ایبوپروفن می‌باشد که در کشورهای آمریکا و کانادا تولید می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مطلب ایبوپروفن و عوارض آن را مطالعه نمایید.

ادویل پس از مصرف خوراکی سریعا جذب شده و حداکثر غلظت سرمی آن بعد از 1 الی 2 ساعت ایجاد می گردد. 99% دارو به پروتئین های پلاسما متصل گشته و در کبد متابولیزه می گردد. نمیه عمر آن 2 الی 4 ساعت بوده و از طریق ادرار دفع می گردد.

قرص ادویل / قرص ادویل ژله ای / عوارض قرص ادویل امریکایی / قیمت قرص ادویل / قرص ادویل کانادایی

قرص ادویل در یک نگاه

 نام های دیگر Motrin , Proprinal , IBU , ibuprofen , ایبوپروفن
 موارد مصرف درمان دردهای عضلانی و مفصلی
رفع دردهای قاعدگی
درمان سردرد، کمر درد، دندان درد
 عوارض سردرد، سرگیجه، اضطراب، افزایش خطر حمله قلبی، خستگی‌ یا خواب‌‌آلودگی‌ شدید، درد یا سوزش‌ معده‌، تهوع‌ یا استفراغ‌، مدفوع‌ سیاه‌ و قیری‌، علایم‌ شدید آنفلوآنزا، افزایش‌ وزن‌، کبودی‌ یا خونریزی‌ غیرطبیعی‌، جوش زیر جلدی، زخم‌های‌ دهانی‌، اختلالات شنوایی نظیر وزوز گوش، دفع خون در ادرار
 تداخل دارویی داروهای ادرار آور، داروهای ضد درد (مثل استامینوفنآسپرین، قرص سرماخوردگی، داروهای ضد میکروبی، داروهای پایین‌آورنده قند خون، سیكلوسپورین، لیتیم، متوتركسات، الکل
READ  پیروینیوم Pyrvinium / عوارض پیروینیوم / درمان کرمک / شربت پیروینیوم / روش استفاده شربت پیروینیوم / روش مصرف شربت پیروینیوم در کودکان / دوز پیروینیوم پاموات / دوز پیروینیوم در اطفال / داروی ضد انگل

میزان و نحوه مصرف قرص ادویل

قرص ادویل را می‌توان روزی ۳ الی ۴ بار مصرف کرد. توجه داشته باشید که این دارو را نباید برای درمان درد به مدت بیش از ۱۰ روز و برای درمان تب به میزان بیش از ۳ روز مصرف کرد. در صورت ادامه درد و تب باید به پزشک مراجعه کرد.

پزشک می‌تواند در صورت صلاحدید ادویل را با مقادیر بیشتری برای بیمار تجویز کند. تجویز میزان دقیق این دارو برای کودکان بستگی به سن و وزن کودک دارد.

تداخل دارویی قرص ادویل

در مصرف همزمان با آنتی اسیدها، احتمال کاهش جذب دارو وجود داشته و رعایت فاصله مصرف 2 ساعته توصیه می شود.

مصرف قرص ادویل همراه با مهار کننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، سبب معکوس نمودن اثر ضد فشار خون آنها گردیده و نیز خطر نارسایی کلیه، افزایش پتاسیم خون، افزایش می یابد.

اثرات کاهنده فشار خون مدرها در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است کاهش یابد. اثر انسولین و داروهای پایین آورنده قند خون سولفونیل اوره، احتمالا به وسیله این دارو افزایش می یابد.

مصرف همزمان با سیکلوسپورین خطر سمین کلیوی را افزایش می دهد.

دفع لیتیوم و احتمالا متوترکسات، توسط قرص ادویل کاهش یافته و سمیت آنها افزایش می یابد. مهار تجمع پلاکت توسط این دارو در زخم و خونریزی گوارشی در بیماران تحت درمان با داروهای ضد انعقاد یا ترومبولیتیک، ممکن است خطرناک باشد.

مصرف همزمان قرص ادویل با آسپیرین توصیه نمی شود. مصرف همزمان اسید والپروئیم با این دارو خطر بروز خونریزی را به دلیل تداخل در عملکرد پلاکت ها افزایش می دهد.

READ  قرص سرماخوردگی بزرگسالان adult cold و بارداری و کودکان

موارد منع مصرف قرص ادویل

  1. مصرف دراز مدت این دارو به ویژه در سالمندان خطر حمله قلبی را بالا می‌برد.
  2. توصیه می‌شود افرادی که سابقه ابتلا به بیماری‌هایی مثل آسم، فشار خون بالا، مشکلات خونی، زخم معده، ناراحتی کلیه و دیابت دارند این دارو را با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف کنند.
  3. از قرص ادویل در سه ماهه آخر بارداری استفاده نکنید.
  4. افرادی که به ترکیبات آسپرین حساسیت دارند نباید از این دارو استفاده کنند.
  5. بهتر است مسکن‌هایی مثل ادویل را بعد از غذا مصرف کنید.
  6. فهرست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید (چه شیمیایی و چه گیاهی) در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است داروی ادویل با برخی از داروهای دیگر تداخل داشته باشد.
  7. سالمندان بیشتر از سایرین‌ در معرض‌ خطر مشکلات‌ گوارشی‌ و خونریزی‌‌دهنده‌ هستند.
  8. از آنجاییکه این‌ دارو در برخی‌ از افراد موجب‌ سرگیجه‌ یا خواب‌‌آلودگی‌ می‌شود. توصیه می‌شود به هنگام رانندگی یا انجام فعالیت‌های دیگر احتیاط شود.
  9. این دارو را بدون توصیه پزشک به کودکان کوچکتر از ۱۲ سال ندهید.
  10. در صورت بروز هرگونه اختلال در بینایی باید با پزشک مشورت شود.
  11. دارو را بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف نکنید.
  12. در صورتی که مصرف یک وعده از دارو را فراموش کردید به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید و در صورتی که زمان به یاد آوردن، همان زمان مصرف وعده بعدی باشد دوز مصرفی را دو برابر نکرده و فقط به مصرف دوز فعلی بسنده کنید.
  13. در صورت سابقه وجود آلرژی شدید از قبیل آناقیلاکسی یا آنژیوادم ناشی از آسپیرین، یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا پولیپ بینی همراه با اسپاسم به علت مصرف آسپیرین، نباید مصرف شود.
READ  اتوسوکسیماید / عوارض و مقدار مصرف + مصرف در بارداری (داروی ضد تشنج)

همچنین بخوانید:

لیست داروهای مجاز و ممنوعه در بارداری

قیمت قرص ادویل

قیمت قرص ادویل در نمونه های 100 تایی از 160 هزار تومان تا 230 هزار تومان می باشد.

عوارض قرص ادویل

از عوارض احتمالی مصرف آن سرگیجه، خواب الودگی و تهوع می باشد.

مصرف دراز مدت این دارو به ویژه در سالمندان خطر حمله قلبی را بالا می برد.

ناراحتی دستگاه گوارش نظیر تهوع، اسهال و حتی خونریزی و زخم معده ممکن است رخ دهد.

خانم های باردار بیشتر در معرض عوارض این داروها هستند. بنابراین بهتر است این افراد استامینوفن ساده و غیرکدئین و همچنین داروهای ضد التهاب رایجی مثل ناپروکسن مصرف کنند.

البته این داروها هم باید زیر نظر پزشک و با توجه به دوز مصرفی تعیین شده باشد تا خطری جنین را تهدید نکند.