میل جنسی / علل و درمان کاهش میل جنسی در زنان و مردان / افزایش میل جنسی در زنان و مردان

زناشویی 27 ژوئن 2018

میل جنسی / کاهش میل جنسی در زنان و مردان / علل کاهش میل جنسی در زنان و مردان / درمان کاهش میل جنسی در زنان / درمان کاهش میل جنسی در مردان / افزایش میل جنسی در زنان و مردان / راههای افزایش میل جنسی در زنان / راههای افزایش میل جنسی در مردان

ممکن است شریک جنسی شما میل جنسی خیلی زیاد داشته باشد و حتی شما نیز از وی تبعیت کنید، اما درواقع تمایلی به این کار ندارید و از آن لذت نمی برید.

در این حالت آیا به واقع مشکلی برای شما پیش آمده است؟

افرادی که مشکلات جنسی را درمان می کنند از ذکر تعداد طبیعی برای دفعات نزدیکی اجتناب می کنند. در حقیقت آنچه از نظر ایشان اهمیت دارد تعیین آن چیزی است که سلامت ارتباط یک زوج را حفظ می کند.

دکتر شرلی زوس مان درمانگر مسائل جنسی و مشکلات ازدواج می گوید:

اگر در ماه دوبار و یا کمتر از آن ارتباط جنسی دارید، این میزان به نحو قابل توجهی کم است. اما چه کسی می تواند میزان تمایل مناسب برای افراد را تعیین کند.

متخصصین می گویند کاهش میل جنسی زمانی یک مشکل است که خود افراد دریابند در این زمینه با مشکلی مواجه شده اند.

دکتر زوس مان می گوید: این هنگامی است که اختلاف و یا تضادی در میل جنسی بین یک فرد با شریک جنسی اش رخ داده است. و یا آنکه افراد دریابند که مشکلی دارند چرا که میل جنسی آنها کاهش یافته است.

هر فردی ممکن است افزایش و کاهش در میل جنسی خود را تجربه کرده باشد که می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد.

از یک دوران کودکی بد گرفته تا پشت سر گذاشتن یک روز بد، ابتلا به یک بیماری بد، خستگی و تنش روانی زیاد و یا کمی وقت. در برخی موارد عدم تعادل هورمونی و یا مصرف برخی داروها می تواند میل جنسی را دستخوش برخی تغییرات کند.

باید توجه داشته باشید بین میل جنسی و فعالیت جنسی تفاوت وجود دارد. ممکن است فرد بتواند حتی به اوج فعالیت جنسی (ارگاسم) نیز برسد بدون آنکه اشتیاقی در او وجود داشته باشد.

میل جنسی / کاهش میل جنسی در زنان و مردان / علل کاهش میل جنسی در زنان و مردان / درمان کاهش میل جنسی در زنان / درمان کاهش میل جنسی در مردان / افزایش میل جنسی در زنان و مردان / راههای افزایش میل جنسی در زنان / راههای افزایش میل جنسی در مردان

درمان کاهش میل جنسی

تمایل جنسی به مانند اشتها است. دکتر زوس مان می گوید:

اغلب بسیار دشوار است که دریابید فردی نسبت به یک مزه یا غذا اشتیاق یافته است.

ممکن است یک دسر خوشمزه به فردی تعارف کنید ولی وی از خوردن آن امتناع کند. در این حال نمی توانید تعیین کنید آیا این فرد صرفا از خوردن استنکاف می کند و یا آنکه واقعا تمایلی به این غذا ندارد.

برای افزایش میل جنسی می توانید این راهکارها را انجام دهید

تغییر روش

در بین برخی زوج ها رفتار جنسی به علت تکراری بودن روش، جذابیت خود را از دست داده است. لذا از افراد متخصص بخواهید تا روش های دیگری به شما بیاموزند

لمس کردن را فراموش نکنید

عده ای از افراد مبتلا به کاهش میل جنسی، از ابراز هر تاثیری بر شریک جنسی خود اکراه دارند چراکه تصور می کنند حرکات آنها مسخره است و یا آنکه با این کار مجادله ای به راه می افتد. اما درواقع لمس نکردن شریک جنسی حس ناخوشایندی در وی به وجود می آورد. دکتر زوس مان می گوید: من معمولا بیماران خود را تشویق می کنم تا با اعمال عادی نظیر بوسیدن لب و گونه ها، فرو بردن انگشتان در بین موها و یا لمس کردن بازوها و شانه ها، حس خود را بیان کنند.

یک ساعت دوش بگیرید

اجازه دهید آب بر روی بدن شما بغلتد و از دوش گرفتن خود لذت ببرید.

اجازه دهید انگشتانتان سخن بگویند

دست خود را به نرمی بر روی اندام شریک جنسی خود حرکت دهید و بدون آنکه فشاری وارد کنید از این رفتار خود لذت ببرید. بدین ترتیب نقاط حساس بدن یکدیگر را کشف خواهید نمود. این نقاط را بر روی بدن یکدیگر لمس کنید و سپس احساس خود را بیان کنید.

افکار مخرب را از خود دور کنید

افسردگی علائم جسمی متعددی از خود بروز می دهد و یکی از شایع ترین علل کاهش میل جنسی است. هنگامی که افسرده اید میل به انجام هیچ کاری ندارید و به طور حتم میل جنسی نیز کاهش می یابد.

داروهای خود را بررسی کنید

برخی از داروها نظیر برخی از انواع ضد افسردگی ها، داروهای روانگردان و ضد فشار خون می توانند میل جنسی در هر دو جنس را تضعیف کنند. برخی از داروها نیز در توانایی تحریک جنسی فرد ایجاد اختلال می کنند. به جای قطع اینگونه داروها با پزشک خود مشورت کنید.

از همسرتان برای یافتن دلیل کاهش میل جنسی تان کمک بخواهید

همسر شما دومین فردی است که متوجه کاهش میل جنسی شما می شود. لذا در هنگام اتخاذ راهکارهای حل مشکل و نیز در اجرای آنها با وی مشورت کنید و از او کمک بگیرید.

به دلیل کاهش میل جنسی خود فکر کنید

با خود فکر کنید که چرا دچار کاهش میل جنسی شده اید؟ چرا میل جنسی خود را از دست داده اید؟ در زندگی شما و همسرتان چه اتفاقی افتاده است؟ سپس با یکی از دوستان نزدیک خود صحبت کنید. در این موقع بینش شما افزایش می یابد.

برای رفع تنش های روحی خود وقت صرف کنید

آقا به سختی کار می کند، خانم به سختی کار می کند و در پایان روز هردو خسته به خانه باز می گردند. حتی چند شب ناچارند تا دیروقت کار کنند. در منزل کودکان نیازمند کمک ایشان در انجام تکالیف خود می باشند و فعالیت های اجتماعی و دید و بازدید و … تمامی این عوامل تنش زا بر روی میل جنسی افراد تاثیر مخرب می گذارد. لازم است بدانید یک زوج باید فعالیت جنسی را در اولویت های ارتباطی خود قرار دهند. ساعتی را با همسر خود خلوت کنید. نه تنها برای فعالیت جنسی بلکه با وی صحبت کنید. از احساسات خود بگویید و اجازه دهید تا تمایلتان به یکدیگر افزایش یابد.

READ  چهره شناسی و گرایش جنسی افراد

یائسگی دلیلی برای کاهش میل جنسی

برخی از بانوان در خلال سنین یائسگی با کاهش میل جنسی روبرو می شوند. با مصرف استروژن جایگزین ممکن است این تمایلات به حد طبیعی خود بازگردند. اگر در این سنین قرار دارید به پزشک مراجعه کنید و از وی درمورد درمان هورمونی راهنمایی بخواهید.

کاهش میل جنسی ناشی از دوران بارداری و شیردهی

تغییرات هورمونی در خلال بارداری و شیردهی اغلب موجب کاهش میل جنسی می شوند. فقدان یا کاهش میل جنسی در خلال زایمان و شیردهی روشی طبیعی در حراست و تامین امین نوزاد است.

 

علل و درمان کاهش میل جنسی مردان

مردان بسیاری با کاهش میل جنسی مواجه می‌شوند، اما تعداد کمی از آنها این مشکل را به زبان می‌آورند. گذشته از هر چیز میل و قدرت جنسی بخش مهمی از مردانگی شمرده می‌شود. باور عامه این است که یک مرد واقعی هیچ‌گاه بی‌میل نیست. اما واقعیت غیر از این است، بسیاری از آقایان به دلایل گوناگون میل جنسی کمی دارند. روش‌های متعددی برای درمان کاهش میل جنسی وجود دارد. دکتر فرشاد نامداری

تعیین مشکل کاهش میل جنسی

شهوت و میل جنسی معمولاً به یکباره کاهش نمی‌یابد و مانند سرماخوردگی نیست که صبح با عطسه و سر درد از خواب بلند شوید. کم شدن میل جنسی فرایندی تدریجی است. هر چند نمی‌توان زمان دقیقی را برای کاهش میل جنسی تعیین کرد، اما آقایان دچار این مشکل بی‌میلی جنسی را در چند ماه از سال سپری شده تجربه کرده‌اند. تناوب فعالیت جنسی بهترین شاخص برای تعیین میل جنسی نیست، چرا که ممکن است مردی علی‌رغم میل به برقراری رابطه مدت‌ها نتواند با جنس مخالف نزدیکی داشته باشد. اما اگر مرد متاهل کمتر از معمول، یعنی کمتر از یک  بار در هفته، رابطه جنسی داشته باشد، بهتر است به بررسی وضعیت زندگی جنسی خود بپردازد و از خود سوال کند که آیا از وضعیت فعلی راضی است یا خیر.

پژوهشگران به آقایان دچار بی‌میلی جنسی توصیه می‌کنند که به محض احساس نارضایتی و کاهش شهوت درصدد بربیایند که این حس ناخوشایند را در نطفه خفه کنند و اجازه ندهند سایه آن بر گرمی روابط‌شان سایه بیفکند. برای تشخیص دادن بی‌میلی جنسی و آشنایی یا نشانه‌های هشداردهنده بروز این مشکل مخرب بررسی کنید که آیا نشانه‌های زیر درباره شما صادق است یا خیر.

  • نوازش فقط در اتاق خواب رخ می‌دهد.
  • نزدیکی احساس ارتباط یا یکی بودن را در شما ایجاد نمی‌کند.
  • همواره یکی از شما آغازکننده رابطه است و دیگری تمایلی به مقاربت ندارد.
  • دیگر میلی به رابطه جنسی ندارید.
  • مقاربت را بدون احساس و از سر وظیفه مانند یک آدم آهنی انجام می‌دهید.
  • تقریباً هیچ وقت افکار یا تصورات شهوانی درباره همسر خود ندارید.
  • حداکثر یک یا دو بار در ماه نزدیکی دارید.

اگر اکثر گزاره‌های بالا درباره شما صادق است، فرایند کاهش میل جنسی در شما شروع شده است. نخستین گام برای یافتن راه‌حل مناسب تعیین علت کم شدن شهوت است.

علل کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی ممکن است منشأ جسمی یا روحی داشته باشد، البته گاهی هر دو عامل در کم شدن شهوت دخیل است. کاهش تستوسترون، مصرف داروهای تجویزی، افراط یا تفریط در ورزش کردن و مصرف الکل یا مواد مخدر مشکلات جسمی هستند که به بی‌میلی جنسی منجر می‌شوند. افسردگی، استرس و مشکلات زناشویی نیز از عامل‌های روحی کاهش دهنده میل جنسی به شمار می‌روند.

از آنجایی که یک عامل مشخص برای کاهش میل جنسی وجود ندارد، در صورت نگرانی از این موضوع باید با متخصص مشورت کرد تا علت اصلی کم شدن شهوت مشخص شود.


بیشتر بخوانید:

هورمون تستوسترون چیست و چه کاری در بدن می کند ؟


در ادامه دیگر علل کاهش میل جنسی  را شرح می‌دهیم:

  • اختلال نعوظ در مردانناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ با کاهش میل جنسی تفاوت دارد، اما اگر یک مورد بروز یابد، دیر یا زود مشکل دوم نیز گریبان‌گیر خواهد شد. خوشبختانه با توجه به علت اختلال می‌تواند آن را با دارو درمان کرد. داروهای منبسط کننده عروق (وازودیلاتورهایی) مانند ویاگرا، سیالیس و لویترا جریان خون را در آلت افزایش می‌دهند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رفت و برگشت نعوظ هنگام عشق‌بازی طبیعی است.
  • اضطراب از عملکرد : از این نظر آقایان با دو مشکل مواجه می‌شوند؛ اضطراب از رضایت‌بخش بودن عملکرد و سریع رسیدن به اوج لذت جنسی. تقریباً از هر سه مرد یک نفر از مشکل انزال زودرس رنج می‌برد، حال آن که از هر پنج مرد یک نفر از رضایت‌بخش بودن عملکرد خود نگران است. البته اضطراب به همین‌جا ختم نمی‌شود. بسیاری از شوهران عاشق و وظیفه‌شناس امروزی تصور می‌کنند که اگر همسرشان  به ارگاسم نرسد، نتوانسته‌اند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. با این اوصاف تعجبی ندارد که مردان تحت فشارند و این فشار و اضطراب مداوم به کم شدن میل جنسی می‌انجامد.
  • بیماری: بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌های مزمن میل جنسی مردان را کاهش می‌دهد. بیماری‌های جدی مانند سرطان هر گونه تصورات شهوانی را سرکوب می‌کند. بیماری‌های عروقی، فشار خون بالا و دیابت جریان خون را در بدن، از جمله در اندام تناسلی، کاهش می‌دهد و به این ترتیب تاثیر مخربی بر میل جنسی به جا می‌گذارد. عارضه‌های چون اختلال‌های تیروئید و تومور غده هیپوفیز نیز کاهش میل جنسی را به دنبال دارد. غده هیپوفیز غده‌ای است که تولید اکثر هورمون‌ها از جمله هورمون‌های جنسی را کنترل می‌کند.
  • کیفیت روابط زناشویی: فقط بانوان نیستند که با رفتارهای خودنمایانه یا بالعکس با بی‌توجهی و بی‌میلی به نزدیکی رضایت خود را از روابط زناشویی منعکس می‌کنند. مشکلات مربوط به مقاربت گاهی، اما نه همیشه، بازتابی از دیگر مشکلات مربوط به زندگی زناشویی است که باید برای رفع آنها اقدام شود. در این شرایط غالباً عصبانیت و ناامیدی فضای اتاق خواب را تیره و تار می‌کند.
READ  چهره شناسی و گرایش جنسی افراد

درمان کاهش میل جنسی

درمان‌های زیر با توجه به علت بی‌ میلی جنسی انجام می‌شود:

  • سالم‌تر کردن سبک زندگی: بهبود رژیم غذایی، ورزش منظم، خواب کافی، کاهش مصرف مشروبات الکلی و کاهش استرس
  • تغییر داروهای مصرفی: داروهای کاهش دهنده میل جنسی با نظر متخصص تعویض می‌شود.
  • درمان جایگزنی تستوسترون
  • مشاوره

در صورتی که کاهش میل جنسی منشأ روحی داشته باشد، مشاوره توصیه می‌شود. کم شدن شهوت گاهی بیانگر تمایل مرد برای برقراری رابطه‌ای نزدیکتر به همسرش است، رابطه‌ای که جنسی نیست اما زن و شوهر را به هم نزدیک‌تر می‌کند. چنانچه زوجین به اتفاق یا جداگانه با مشاور درباره این مشکلات صحبت کنند، مسلماً روابط‌شان بهبود خواهد یافت. اگر مشکل افسردگی باشد، داروی ضدافسردگی تجویز می‌شود؛ هر چند بعضی از این داروها میل جنسی را کاهش می‌دهند. اما داروهایی مانند سیالیس، لویترا و ویاگرا که تبلیغ می‌شوند، چقدر سودمند هستند؟ واقعیت این است که این داروها میل جنسی را افزایش نمی‌دهند و مزیت آنها این است که مرد را به نعوظ می‌رسانند و نعوظ را حفظ می‌کنند.

دیگر توصیه‌های مفید برای افزایش میل جنسی

  • ورزش کنید: تحرک بسیار مهم است و حس آزادی و شادابی را در فرد القاء می‌کند. ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با همسرتان یا به تنهایی پیاده‌روی کنید. تناسب اندام و رضایت از بدن اعتماد به نفس را در برقراری رابطه جنسی نیز افزایش می‌دهد.
  • واقع‌بین باشید: اگر این را قبول کنید که الزاماً هر رابطه جنسی نباید بدون نقص باشد، دیگر هنگام نزدیکی اضطراب نخواهید داشت. اگر به مشکلات احتمالی بخندید، همسرتان دفعه بعد رغبت بیشتری خواهد داشت و می‌تواند بدون احساس اضطراب و گناه از رابطه لذت ببرد.
  • از تصورات خود کمک بگیرید: امروزه مشاوران ازدواج سفر هر از گاه در دنیای تخیلات را توصیه می‌کند. اگر می‌خواهید همسرتان را در لذت خود شریک کنید، هر دو با هم به کشف دنیای تخیلی نقش بسته در فیلم‌ها و کتاب‌ها بروید و مساوات را بین فانتزی‌های زنانه و مردانه رعایت کنید. پس از به اشتراک گذاشتن رویاهای خود از همسرتان بخواهید تا تخیلات خود را با شما در میان بگذارد. اگر همسرتان هیچ تخیلی ندارد، دست از تلاش نکشید؛ از او بخواهید فقط یکی از رویاهای خود را که همواره در آرزوی برآورده شدن آن به دست مرد زندگی‌اش بوده است، نام ببرد.
  • تدارک ببینید: این که بخواهید نزدیکی را بدون هیچ برنامه‌ریزی در لحظه پیش ببرید و صرفاً به احساس و حرارت خود اکتفا کنید، اشتباه است. اهمیت جزییات را دست‌کم نگیرید و با آنها به زندگی خود روح بدهید، به همسرتان هدایای کوچک بدهید، موسیقی مورد علاقه دوران تحصیل خود را پخش کنید، موبایل‌ها را خاموش کنید و پرستار بچه استخدام کنید تا بتوانید با خیال راحت به تماشای یک فیلم طولانی بنشینید.
  • بر کل بدن تمرکز کنید: امیال جنسی برای مردان معمولاً به طور متناسب بر اندام تناسلی متمرکز نیست. توجه کردن به دیگر ناحیه‌های تحریک‌پذیر فشار و اضطراب از حسن عملکرد را کاهش می‌دهد و رابطه را لذت‌بخش‌تر می‌کند. زمانی‌که بحث رضایت جنسی مطرح است، کوتاه‌ترین فاصله بین دو نقطه برانگیختگی تا ارگاسم لزوماً یک خط صاف روی اندام تناسلی نیست. توجه خود را به کل بدن معطوف کنید تا هم خود و هم همسرتان از رابطه لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که عجله‌ای نیست، مهم لذت بردن است نه به ارگاسم رسیدن. معاشقه را با شوخی و نوازش طولانی‌تر کنید تا خاطره خوشایندی از نزدیکی در ذهن‌تان شکل بگیرد.
  • درباره خواسته‌های خود صحبت کنید: گفتگو حتی در مواقع مساعد نیز دشوار است، این دشواری در صورت اجتناب از نزدیکی و متشنج بودن روابط دوچندان می‌شود بنابراین اگر گفتگو برایتان دشوار است، یکی از صدها کتاب جنسی را بردارید و فصلی از آن را باز کنید. راحت در یک گوشه دنج دراز بکشید و کتاب را با هم ورق بزنید. با نگاه کردن به عکس‌هایش بخندید و شوخی کنید تا همسرتان متوجه شود که شما تا چه حد مشتاق بهبود روابط هستید.
  • به متخصص مراجعه کنید: مشاوران روابط زناشویی و جنسی نقش مهمی در درمان کاهش میل جنسی دارند، بنابراین به شرمساری خود غلبه کنید و از ایشان راهنمایی بخواهید. از پزشک معالج خود بخواهید تا احتمال ابتلا به بیماری‌های موثر بر میل جنسی را بررسی کند. اگر داروهایی مانند داوری ضدافسردگی مصرف می‌کنید که کاهش میل جنسی یکی از عوارض جانبی آنها است، از پزشک بخواهید آنها را جایگزین کند.

 

درمان کاهش میل جنسی زنان با این خوراکی ها

کاهش میل جنسی شایعترین اختلال جنسی در هر دو جنس و از جمله در زنان به شمار می رود.

میل جنسی خواهش نزدیکی، نوازش و بالاخره انجام اعمال جنسی با جنس مخالف است. حیات جنسی در انسان با تولد او پدید می‌آید، ولی بروز آن به صورت یک میل تکامل یافته، پس از بلوغ است. آنگاه است که میل جنسی در وجود موجود زنده تمرکز می‌یابد و فعال می‌شود؛ هر چند ممکن است فردی در سن بلوغ به سبب نارسایی جسمی، میل جنسی وی بروز نکند یا با دارا بودن میل جنسی توانایی تولید مثل نداشته باشد. اختلال روابط جنسی یکی از مهمترین مشکلات در رابطه زناشویی است که اختلال در آن مشکلاتی را بوجود می آورد و ممکن است باعث گسستگی روابط خانوادگی شود. کاهش میل جنسی شایعترین اختلال جنسی در هر دو جنس و از جمله در زنان به شمار می رود. علل مختلف زیستی، روانشناختی و محیطی می تواند بر میل جنسی زنان تأثیر بگذارد. درمان این اختلال میل جنسی زنان در عین شایع بودن،چندان آسان نبوده و نیازمند رویکردی همه جانبه دارد. کاهش یا فقدان میل جنسی اگرچه به نظر می رسد همواره کمتر از میزان واقعی برآورد می شود ، شایع ترین شکایت در اختلالات جنسی زنان می باشد که درمان آن نیز کاراصلا ساده ای نیست. پایین بودن میل جنسی زنان جدا از این که یک اختلال است، معلول عوامل چندگانه و متفاوتی است. میل جنسی را باید در سه گانه های جنسی که عمدتاٌ زیستی و ژنتیکی ومحیطی می باشند ، انگیزش ها که دربردارنده عوامل روانشناختی دارند و پاسخدهی به محرک های جنسی تعریف کرد. سرد مزاجی خانم ها مستقل از مردان نیست. البته گاهی به دلیل مسائل هورمونی و پزشکی ممکن است چنین حالتی برای خانم ها پیش بیاید اما شیوع آن بسیار کم است و معمولاً کمتر از۳۰ درصد موارد را به خود اختصاص می دهد و در واقع مشکل جامعه ما و عامل طلاق هایی که با سیر صعودی هر ساله آن مواجه هستیم، محسوب نمی شود.

READ  چهره شناسی و گرایش جنسی افراد

علت سرد مزاجی در زنان

معمولاً زن ها موقع ازدواج سرد مزاج نیستند بلکه پس از ازدواج به دلایلی سرد و کم میل می شوند. بسیاری از سرد مزاجی ها مربوط به سال های اول ازدواج است. زن و شوهر در اوج گرمی اول ازدواج هستند که به تدریج احساس می کنند سردی به فضای زندگی آنها رخنه کرده و زندگی شان دیگر آن طراوت و حرارت قبلی را ندارد و از زندگی با یکدیگر لذت نمی برند. زن احساس می کند چه آرزوها و رویاهایی را در ذهن خود می پرورانده است ولی پس از گذشت مدت زمانی نه چندان زیاد جای آنها را در زندگی خود خالی می بیند.
میل جنسی فرآیند پیچیده ای است که می تواند توسط عوامل بسیاری تحت تاثیر قرار گیرد. داشتن میل جنسی کم لزوما مشکل نیست اما با اندکی تغییر در برنامه غذایی خود میتوانید این قسمت از زندگی خود را متحول کنیدو لحظات دلپذیر تری داشته باشید.

مواد غذایی که باعث افزایش میل جنسی در زنان میشود :

اسید فولیک و آهن برای افزایش میل جنسی

در حبوبات به ویژه عدس، سویا، غلات سبوس دار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی، نخود فرنگی و مارچوبه یافت می شود. فقر آهن و کم خونی ناشی از آن، خلق و خوی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و موجب کاهش تمایلات جنسی آنها می شود. جگر و انواع گوشت ها به ویژه گوشت  قرمز، حبوبات، سبزیجات سبز و زرده تخم مرغ منابع غنی آهن به شمار می روند.

جینسینگ برای افزایش میل جنسی

این گیاه در تسریع جریان خون و تسهیل در امر گردش خون در ارگان‌های بدن از جمله ارگان های جنسی کمک میکند و ازاین جهت در افزایش میل جنسی میتواند تاثیر گذار باشد.

فلفل سیاه برای افزایش میل جنسی

فلفل دارای اثر افزایش قوای جنسی است و جزو ادویه‌های محرک محسوب می‌شود

شکلات برای افزایش میل جنسی

از میوه درخت کاکائو درست میشود این ماده خاصیت بالابرندگی میل جنسی دارد. شکلات افزایش دهنده سروتونین در بدن است که خود بالارفتن سروتونین باعث احساس آرامش و کاهش استرس و اضطراب میشود. شکلات تیره یا دارک چاکلت سبب ترشح دوپامین شده که این ماده شیمیایی در تحریک منطقه جنسی تاثیر دارد.

زنجبیل برای افزایش میل جنسی

اثرات مهم ان شامل خاصیت ضدتهوع و استفراغ قوی، ضدسرطان، ، هضم‌کننده، محرک و مغذی معده، ضدمیکروب، کاهش‌دهنده کلسترول، معرق، و چند اثر مهم دیگر است.یکی از آثار زنجفیل، افزایش قوای جنسی است

دارچین برای افزایش میل جنسی

یکی از خواص دارچین به دلیل طبیعت گرم آن، افزایش‌دهنده قوای جنسی است

زعفران برای افزایش میل جنسی

زعفران نه تنها ادویه‌ای خوش‌بو و خوش‌رنگ است بلکه می‌تواند برای تمایلات جنسی نیز محرک خوبی باشد

پنج انگشت برای افزایش میل جنسی

یک داروی گیاهی که در زنان باعث افزایش قوای جنسی، جلوگیری از بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود

سیب و موز برای افزایش میل جنسی

این میوه شامل آنزیمی برای تقویت میل جنسی در مردان است
خوردن سیب باا ز بین بردن بوی بد دهان شما باعث میشود که شریک زندگیتان بیشتر به شما نزدیک شود .

مارچوبه برای افزایش میل جنسی

نقش کلیدی در ساخت هورمونها دارند..

کرفس و انجیر برای افزایش میل جنسی

کرفس و انجیر باعث ازاد سازی هورمون هایی میشود که زنان را به خود جذب میکنند.

سیر برای افزایش میل جنسی

با افزایش جریان خون در اندامهای جنسی موجب تقویت قوای جنسی شما میشود.

و گیاهان دیگری مثل : انار، پسته، خرما، جوز بویا، کنجد، نخود، نارگیل، برنج، شاهی هستند.

برچسب ها