دمنوش مریم گلی / خواص دمنوش مریم گلی / دمنوش مریم گلی برای لاغری / عوارض دمنوش مریم گلی / نام دیگر مریم گلی

دمنوش 12 مه 2018

دمنوش مریم گلی / خواص دمنوش مریم گلی / نام دیگر مریم گلی / عوارض دمنوش مریم گلی / (چای مریم گلی / دم کرده مریم گلی) / نحوه مصرف مریم گلی / نام دیگر مریم گلی

دمنوش مریم گلی: مواد لازم برای دمنوش مریم گلی: مریم گلی خشک یک و نیم قاشق چایخوری یا 3 قاشق چایخوری برگ مریم گلی تازه به ازای هر لیوان آب عسل

طرز تهیه دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی: برگ خشک مریم گلی یا برگ تازه مریم گلی را داخل قوری ریخته و آب جوش را روی آن بریزید و بگذارید تا حداقل به مدت 20 دقیقه دم بکشد. سپس عسل را به آن اضافه کرده و روزانه چند بار از این دمنوش بنوشید.

دمنوش مریم گلی در بارداری و شیردهی:

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی بسر می برید از مصرف مریم گلی خودداری کنید.

دمنوش مریم گلی / خواص دمنوش مریم گلی / عوارض دمنوش مریم گلی / نام دیگر مریم گلی / دمنوش مریم گلی برای لاغری / نحوه مصرف مریم گلی

مواد لازم دمنوش مریم گلی برای لاغری

مریم گلی تازه یا خشک – ۱۵ گرم
آب – یک لیتر
آب لیموترش – یک عدد
عسل – یک قاشق غذاخوری

روش تهیه دمنوش مریم گلی برای لاغری

مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کنید و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

نام دیگر مریم گلی

نام های دیگر مریم گلی : مریمی ، مریم چمنی، خزنه، مریمیه، شالبیه، مریمیه صغیره می باشد.

READ  دمنوش گزنه / چای گزنه / خواص دمنوش گزنه / مضرات دمنوش گزنه / دمنوش گزنه برای مو / دمنوش گزنه برای دیابت / دمنوش گزنه برای لاغری

 

 

خواص دمنوش مریم گلی:

دمنوش مریم گلی خاصیت آرامش‌بخش دارد.
دمنوش مریم گلی پایین آورنده قندخون است.
برگ‌های مریم گلی خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی دارند به همین دلیل نوشیدن دمنوش مریم گلی باعث تسکین گلو درد می شود. همچنین دمنوش مریم گلی خلط آور است و نوشیدن آن در زمان سرماخوردگی مفید می باشد.
دمنوش مریم گلی سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.
دمنوش مریم گلی برای معده بسیار مفید و مقوی می باشد.

عوارض دمنوش مریم گلی

ممکن است مصرف زیاد مریم گلی در مدت طولانی موجب افزایش ضربان قلب یا تشنج ‌شود در ضمن مصرف دمنوش مریم گلی برای افراد دارای فشار خون بالا توصیه نمی شود.

مریم گلی طبع گرم و خشک دارد وبرای رفع استرس بسیار توصیه شده است . این گیاه یک آرامش بخش قوی به حساب می آید. همچنین مریم گلی را برای پیشگیری از آلزایمر هم می توان مصرف کرد. مریم گلی، یک گیاه مدیترانه ای با برگ های بیضی شکل و مجعد به رنگ خاکستری مایل به سبز که تند و کمی تلخ است و عطر و طعم نعناعی دارد.

مصرف مریم گلی به صورت دمنوش

برگ های مریم گلی را با آب سرد بشویید و در قوری چینی بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم روی کتری قرار دهید تا دم بکشد.

فواید دم کرده مریم گلی

ضدتشنج برای رفع خستگی ذهن و برای افزایش قدرت تمرکز مفید است. جالب است بدانید که برگ های مریم گلی رفع کننده سوءهاضمه، نفخ معده و درد شکم است.

READ  خار مقدس / چای خار مقدس / خواص خار مقدس و مضرات / روغن خار مقدس

مریم گلی محرک رحم است و برای تسکین درد قاعدگی، درمان مشکلات قاعدگی و گرگرفتگی های دوران یائسگی بانوان استفاده می شود. البته مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، باید کمتر از این دمنوش استفاده کنند زیرا باعث کاهش شیر می شود.

دم‌ کرده مریم گلی به میزان پنج تا شش قاشق در رفع عرق شبانه و عرق ناشی از ضعف که معمولاً در بیماران مبتلا به تب‌ های قطع نشدنی ایجاد می شود، بسیار موثر است. در ضمن برای رفع شوره سر یا بازگرداندن رنگ موی سر کاربرد دارد.

دمنوش مریم گلی برای مقابله با گرگرفتگی

مریم گلی باعث تولید فیتواستروژن می‌شود. فیتواستروژن همان استروژن‌های گیاهی است که مانع از افت شدید استروژن در خانم‌ها می شود و در نتیجه حالت گرگرفتگی را کاهش می‌دهد. باید بدانید که حالت گرگرفتگی در خانم‌های یائسه به دلیل افت میزان استروژن آن‌هاست. امریم گلی همچنین حاوی اسید اورسولیک است که خاصیت قابضی و ضدعفونی‌کننده دارد. به همین دلیل نیز باعث تنظیم میزان تعریق می‌شود.

دمنوش مریم گلی برای مقابله با نفخ معده

مریم گلی خاصیت ضد اسپاسم دارد و همین اثر را در دستگاه گوارش نیز به جا می‌گذارد.در واقع این گیاه پرخاصیت باعث تسکین گرفتگی عضلانی معده می‌شود، دردهای مربوط به عادت ماهانه را تسکین می‌دهد و نقش موثری در حفظ عملکرد دستگاه گوارش دارد. به خصوص اینکه از سوزش معده جلوگیری می‌کند. از همه مهم تر اینکه مریم گلی یکی از گیاهان بسیار موثر برای مقابله با نفخ و گاز معده نیز محسوب می‌شود. اگر شما هم از چنین مشکلاتی رنج می‌برید، می‌توانید با مشورت با داروساز یا عطار مصرف گیاه مریم گلی را آغاز کنید.

READ  چای زردچوبه / چگونه چای زردچوبه درست کنیم / خواص چای زردچوبه