چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی و با داروهای گیاهی

چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی و با داروهای گیاهی

چین و چروکدرمان چین و چروک از مسائل مورد علاقه اکثر افراد بخصوص خانمهاست که برای آن وقت و هزینه زیادی می گذارند. به همین دلیل ما کاملترین مطالب درمورد درمان چین و چروک صورت و پوست را برای شما جمع آوری کرده ایم که امیدواریم نیاز شما را به طور کامل برطرف نماید. با راههای خانگی درمان چین و چروک با ما همراه باشید.

درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم / درمان چین و چروک صورت دکتر ضیایی / درمان چین و چروک صورت دکتر خیراندیش / درمان چین و چروک صورت دکتر روازاده / رفع چین و چروک دور چشم / چین و چروک پیشانی / کرم رفع چروک پیشانی / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

درمان چین و چروک صورت دکتر ضیایی

دکتر ضیایی در ویدیوی خود راجع به چین و چروک صورت و حفظ شادابی آن می گوید:

آب سیب برای از بین بردن چین و چروک صورت مفید می باشد.

به همراه ناهار یک پرتقال شیرین میل کنید

به همراه شام یک لیمو شیرین میل کنید

بعد از ناهار و شام یک عدد سیب و اگر یبوست یا نفخ شکم دارید یک استکان آب سیب تازه میل کنید

آب سیب را صبح و شب می توان روی پوست صورت یا گردن مالیده و ماساژ بدهید

نکته : فقط از آب سیب تازه استفاده کنید

 

درمان چین و چروک صورت دکتر خیراندیش

درمان چین و چروک برای مردان

سرکه انگبین با عرق نعناع، یک ساعت بعد از شام، یک لیوان به مدت 40 شب میل کنید.

درمان چین و چروک برای زنان

– خوردن شبی 1 لیوان عرق رازیانه با 1 قاشق غذاخوری عسل تا 40 شب به غیر از ایام پریود
– خوردن حلیم گندم

توجه:

رژیم انگور هم فوق العاده برای زنان و مردان مفید است.

 

درمان چین و چروک صورت دکتر روازاده

بهداشت پوست و رفع چین خوردگی صورت و ایجاد شادابی و نشاط در چهره

امروزه کمتر صورتی با پوستی صاف و زیبا، بدون چروک و سرشار از شادابی و نشاط وجود دارد، اکثر مردم به ویژه خانم ها داشتن چنین صورتی را یکی از آرزوهای خود می داند و برای دستیابی به آن حاضرند هزینه های بسیاری نمایند و کرم ها و داروهای شیمیایی زیادی را مصرف کنند یا بعضاً با انجام جراحی به خواسته خود دست یابند، ولی جز تلف نمودن پول و مهم تر از آن سلامتی خود، چیزی عایدشان نمی شود.

برخی از خانم ها نیز لک و پیس، کک و مک، سیاهی دور چشم و یا چروک صورت خود را در پشت ماسکی حاصل از آرایش های غلیظ پنهان می کنند تا چهره واقعی آنها نمایان نشود و با این کار نیز غیر از هزینه های مالی که می کنند، زمان های زیادی را صرف انجام آرایش خود می کنند و ضمن از دست دادن عمر گرانبها، سلامتی خود را نیز بیش از پیش از دست می دهند و دچار پیری زودرسپوست می شوند.
از نظر طب سنتی پوست بدن آیینه ای از نحوه کارکرد بدن در تولید و دفع فضولات حاصل از هضم های مختلف بدن است. هرچه غذای مصرفی سالم تر و شیوه زندگی سالم تر باشد، فضولات کمتری تولید شده و دفع آن ها درست صورت می گیرد و در پوست بروز و ظهور نخواهد داشت.
در این زمینه موارد ذیل توصیه می شود:

۱- داشتن تغذیه سالم و رعایت توصیه های بهداشتی، مفیدترین چیز برای تحقق این آرزو می باشد. غذای سالم و طبیعی بخورید، چرا که از کوزه همان برون تراود که در اوست! لذا برای شادابی صورت توصیه می شود حتماً مواد غذایی سالم مصرف نمایید و به هیچ وجه از مواد کارخانه ای که سرشار از مواد نگهدارنده و افزودنی است، استفاده نکنید.
۲- با توجه به این که کلا هرکسی که غذا را سنگین بخورد، شادابی صورتش حتی اگر جوان باشد، از بین می رود، از خوردن غذا با حجم بالا پرهیز شود تا انرژی زیادی صرف هضم غذا نشود. همیشه سبک غذا بخورید تا معده سنگین نباشد و قبل از این که کاملاً سیر شوید دست از غذا بکشید، به مرور نشاط خوبی در پوست صورتتان ایجاد می گردد.
۳- حتی الامکان در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و یا با حفاظت فیزیکی (استفاده از کلاه های دارای لبه بلند یا پوشیه) صورت در سایه قرار گیرد و در غیر این صورت از ضماد نور (کرم ضد آفتاب طبیعی) برای پوست صورت استفاده شود.
برای تامین ویتامین D از نور آفتاب نیز، می توانید ساق پاهایتان را برهنه کرده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.
۴- برای رفع چین و چروک صورت نیز ضمن رعایت تغذیه سالم می توانید از کرم گیاهی برای زیبایی استفاده کنید و روغن ارده (روغنی که بعد از اینکه کنجد را ارده کردند از آن روغن تهیه می کنند) را نیز مرتب به صورت بمالید.
۵- اگر هم دارای پوست خشکی هستید، برای رفع خشکی پوست از خورش های چرب گوسفندی استفاده نمایید و کرم ضماد زرد (روغن زرد محلی) را به صورت بمالید.
۶- برای درمان کک و مک صورت باید تغذیه سالم داشته باشید و نمک اصل دریا استفاده کنید و روغن ارده را هم به صورت بمالید. ضمناً از روغن های سالم برای خوردن استفاده کنید تا کبدی سالم داشته باشید.
۷- عدم رعایت ممنوعات  مصرف هم زمان مواد غذایی نیز باعث بروز بیماری های پوستی می شود به طور مثال خوردن ماست با سرکه (ترشیجات) یا با آبلیمو در دراز مدت باعث لک می شود.
۸- سیاهی و گودی زیر چشم به دلیل غلبه سودا است لذا برای رفع سیاهی دور چشم باید از غذاهای کارخانه ای، سس، چیپس و امثال آن دوری  کنید، منع سودازاها را رعایت نمایید و برای اصلاح کبد نیز حتماً پیگیری و مشکل را درمان نمایید.

رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی

41 درمان خانگی و داروی گیاهی برای چین و چروک صورت

به منظور از بین بردن چین و چروک، بسیاری از افراد، به خصوص زنان، به سراغ پرکننده های پوستی، تزریق بوتاکس و بسیاری از روش های خطرناک دیگر می روند. البته، این روش های علمی در ابتدا به خوبی اثر می کنند، اما بعد از چند ماه، پوست شما بدتر می شود. قبل از اینکه به فکر بوتاکس یا پرکننده پوستی بیفتید، بیایید نگاهی به این داروهای خانگی طبیعی برای چین و چروک ها بیندازیم.

درمان چین و چروک با پودر شیر

2 قاشق غذاخوری عسل، 4 قاشق غذاخوری پودر شیر و 2 قاشق غذاخوری آب گرم را مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ده دقیقه بر روی صورت بگذارید. سپس آن را بشویید. عسل پوست شما را درخشان می کند در حالی که پودر شیر باعث می شود پوست شما نرم تر و بدون چروک شود.

درمان چین و چروک باآناناس

آناناس حاوی ویتامین C است که برای پوست مناسب است، به ویژه اگر می خواهید از چین و چروک ها خلاص شوید. پالپ آناناس را بر روی پوست خود قرار دهید.  بگذراید 10 دقیقه بماند سپس آن را شستشو دهید. همچنین می توانید از آب آناناس برای ماساژ صورت استفاده کنید. ماساژ را به صورت حرکات دایره ای انجام دهید. این کار گردش خون را افزایش می دهد، پوست شما را تمیز می کند و چین و چروک را برطرف می کند.

درمان چین و چروک با روغن نارگیل

روغن نارگیل گرم را روی پوست خود بمالید. روغن نارگیل پوست شما را سفت می کند و از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

درمان چین و چروک با موز

موز را در یک کاسه با کمک یک چنگال له کنید. هم بزنید تا به شکل کرم شود. آن را به طور یکنواخت بر روی صورت بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس صورت را بشویید. تا زمانی که ماسک خشک نشده است ماساژ ندهید.

درمان چین و چروک با چای

چای مزایای زیادی در کنار رفع چین و چروک دارد. چای سبز نیز موثر است. بنابراین، به صورت روزانه چای بخورید. چای سبز پوست شما را سم زدایی می کند و باعث جوان تر شدن پوست شما می شود.

درمان چین و چروک با خیار

یک خیار تازه بردارید و آن را به ورق های نازک برش دهید. برش ها را روی صورت قرار دهید. خیار پوست را نرم می کند و چین و چروک را برطرف می کند.

درمان چین و چروک با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک درمان خانگی بسیار موثر برای چین و چروک صورت است. روزی یک گوجه فرنگی بخورید. گوجه فرنگی پوست شما را سفت می کند و گونه های شما را قرمز طبیعی می کند. همچنین می توانید خمیر گوجه فرنگی را روی صورت و گردن خود قرار دهید. این ماده باعث روشن شدن فوری و جوان تر شدن پوست شما می شود.

درمان چین و چروک با روغن زیتون

روغن زیتون یک درمان عالی برای چین و چروک صورت است. روغن زیتون رطوبت را به پوست شما برمی گرداند. چند قطره لیمو را بر روی صورت ماساژ دهید. لیمو چهره شما روشن تر می کند و چین و چروک را از بین می برد. روغن زیتون را در پخت و پز و سالاد برای بهتر و جوان تر شدن پوست استفاده کنید.

درمان چین و چروک با روغن بادام

چند قطره روغن بادام می تواند در از بین بردن چروک اطراف چشم موثر باشد. 1-2 قطره روغن بادام را زیر چشم خود بمالید. این بهترین درمان خانگی برای چین و چروک زیر چشم است.

درمان چین و چروک با هندوانه

پوست هندوانه را بر روی صورت خود بمالید. بگذارید 5-7 دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. هندوانه پوست شما را خنک می کند و باعث صافی آن می شود.

درمان چین و چروک با آب

هر روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید. آب آشامیدنی مانع از کم آبی بدن و صورت شما می شود.

درمان چین و چروک با عسل و لیمو

عسل و آب لیمو را به مقدار مساوی مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی صورت خود قرار دهید. این مخلوط پوست صورت شما را سفت و بدون چین و چروک می کند. این مخلوط برای پاک کردن برنزه نیز استفاده می شود. صورت را با آب گرم شستشو دهید و عسل را روی صورت خود بمالید. به آرامی آن را ماساژ دهید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند. بعد از شستن صورت با آب گرم، بر روی صورت یخ بمالید.

درمان چین و چروک با برنج

مقداری پودر برنج بردارید. آن را با گلاب و شیر مخلوط کنید. خمیر حاصل را بر روی صورت مرطوب خود قرار دهید و بگذارید20 دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. این خمیر پوست شما را سفت و روشن می کند و چین و چروک را از بین می برد.

درمان چین و چروک با پاپایا

پاپایا یک گزینه بسیار خوب برای از بین بردن چین و چروک و خطوط نازک است. یک تکه پاپایا را بشویید و آن را له کنید. به آن عسل اضافه کنید و روی گردن و صورت بمالید. این یک درمان بسیار موثر طبیعی برای چین و چروک است.

درمان چین و چروک با گلاب

زردچوبه و عسل و گلاب را مخلوط کنید. خمیر را بر روی گردن و صورتتان بمالید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید. نکته: از این ماسک بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید زیرا پوست شما خشک می شود.

درمان چین و چروک با روغن ویتامین E

صورت را با روغن ویتامین E ماساژ دهید تا چروک ها، خطوط نازک و چین و چروک دور چشم از بین برود.

درمان چین و چروک با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را جدا کنید. 2 قاشق غذا خوری گلیسیرین و گلاب را در سفیده مخلوط کرده و خوب هم بزنید. این مخلوط را روی چروک های خود قرار دهید. این یک درمان بسیار خوب برای چین و چروک روی دست و صورت است. همچنین می توانید سفیده تخم مرغ را مستقیما در زیر پوست چشم قرار دهید تا چین و چروک دور چشم را درمان کنید.

درمان چین و چروک با زردآلو

زردآلو یک منبع غنی از منیزیم، پتاسیم، فسفر و کلسیم است. 2 زردآلو را بشویید، آنها را پوره کنید. 2 قاشق غذاخوری عسل، مقدار کمی شیر سرد و آب یک لیمو کامل را در پوره زردآلو اضافه کنید. مخلوط را بر روی صورت و گردن قرار دهید. بعد از 10 دقیقه، صورت را با آب بشویید و خشک کنید. یک مرطوب کننده با کیفیت خوب روی پوست قرار دهید. زردآلو پوست شما را تغذیه می کند در حالی که لیمو خطوط ظریف، چین و چروک را از بین می برد.

درمان چین و چروک با پودر چوب صندل

چوب صندل یک درمان بسیار قدیمی است و از زمان های قدیم برای به دست آوردن پوستی زیبا و براق و بدون چروک استفاده شده است. پودر چوب صندل را بشویید و با گلاب مخلوط کنید. خمیر را روی صورت خود قرار دهید. این یک درمان خوب برای آکنه است.

درمان چین و چروک با زنجبیل

یک قطعه زنجبیل را بردارید و آن را ریز ریز کنید. 1 قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. روزانه در صبح هنگام طلوع آفتاب این مخلوط را بخورید. این به عنوان یک درمان خانگی در برابر چین و چروک ها عمل خواهد کرد.

درمان چین و چروک با توت فرنگی

3-4 توت فرنگی را بشویید. 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید.

درمان چین و چروک با آووکادو

یک آوکادو را له کنید و بر روی صورت قرار دهید. آووکادو پر از ویتامین E است که پوست خشک خود را تغذیه می کند و آن را سفت می کند.

درمان چین و چروک با سیر

مصرف سیر روزانه باعث کاهش سرعت پیری می شود و پوست شما به مدت طولانی بدون چروک باقی می ماند.

درمان چین و چروک با آجیل

آجیل منبع غنی از مواد معدنی و کالری است. اگر روزانه مصرف شود، چین و چروک کاهش می یابد و صورت شما براق خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

جدول کالری مواد غذایی


درمان چین و چروک با روغن Rosehip

چند قطره روغن Rosehip را روی کف دست خود بگذارید و روی صورت و گردن خود بمالید. این روغن در کاهش چین و چروک موثر است.

درمان چین و چروک با قاشق فلزی

یک قاشق فلزی را داخل یخچال قرار دهید و بگذارید یک شب تا صبح ماند. سپس قسمت محدب قاشق را زیر پوست چشم قرار دهید. این کار به سفت شدن پوست زیر چشم کمک می کند.

درمان چین و چروک با سیب

یک تکه سیب را بردارید و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. آن را در مخلوط کن بریزید و 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. مخلوط را به طور یکنواخت بر روی گردن و پوست قرار دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد شستشو دهید.

درمان چین و چروک با نعنا

1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1 سفیده تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری نعناع و نصف خیار (خرد شده) را مخلوط کنید. این مخلوط را ده دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس برای به دست آوردن پوستی روشن و جوان تر، مخلوط را روی صورت و گردن بمالید. سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

درمان چین و چروک با لوسیون رز

این یک درمان خانگی بسیار مرطوب کننده و تغذیه کننده برای پوست خشک و چین و چروک است. آب گل رز، گلیسیرین و آب لیمو را مخلوط کنید. مخلوط را در یک بطری ذخیره کنید. آن را برای کل بدن و صورت خود استفاده کنید. این  مخلوط پوست شما را به مدت 24 ساعت تغذیه می کند.

درمان چین و چروک با آلوئه ورا

یک برگ آلوئه ورا را بردارید و قسمت ژل آن را جدا کنید. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس بشویید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید.

درمان چین و چروک با کشک

1 قاشق غذا خوری کشک را با یک قاشق پودر زردچوبه مخلوط کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید. این درمان خانگی باعث نرم شدن و جلوگیری از چروک پوست می شود.

درمان چین و چروک با کرم شیر

کرم شیر را با آب لیمو مخلوط کنید و روی صورت بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند سپس شستشو دهید.

درمان چین و چروک با لیمو و روغن زیتون

آب لیمو را در یک کاسه بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن بمالید. سپس شستشو دهید. این مخلوط پوست شما را نرم می کند و چین و چروک را از بین می برد.

درمان چین و چروک با مخلوط سیب

سیب را بجوشانید و آن را با استفاده از چنگال له کنید. 1 قاشق غذاخوری عسل و پودر شیر را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

درمان چین و چروک با ماسک ماست

1 قاشق غذاخوری ماست، 1 قاشق غذاخوری عسل، ¼ فنجان موز و ½ قاشق غذاخوری آب پرتقال را مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. این مخلوط صورت شما را درخشنده و بدون چین و چروک می کند.

درمان چین و چروک با ماسک خیار

برگ نعناع و خیار را در مخلوط کن مخلوط کنید. 1 تخم مرغ به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید. سفیده تخم مرغ پوست شما را سفت می کند و خیار باعث روشن شدن پوست و کاهش چین و چروک می شود.

درمان چین و چروک با تخم مرغ و عسل

سفیده تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس 4 قطره اسانس چوب صندل و روغن اسانس رازیانه را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود را به طور مساوی بمالید. بگذارید مخلوط 20 دقیقه بماند سپس آن را شستشو دهید. این مخلوط به عنوان یک ضد چروک عمل می کند.

درمان چین و چروک با ماسک عدس

½ فنجان پوره گوجه فرنگی و ½ فنجان پودر عدس را مخلوط کنید. آن را روی صورت و گردن بمالید. بعد از 12-15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

درمان چین و چروک با آب کلم

30 میلی لیتر آب کلم را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را یک بار در روز روی صورت خود بمالید.

درمان چین و چروک با مخلوط روغن نارگیل، چغندر قند و آب هویج

سه ترکیب را مخلوط کرده و آن را به صورت روزانه برای کاهش چین و چروک استفاده کنید.

درمان چین و چروک با خردل

1 قاشق غذاخوری خردل را با مقدار ناچیزی زردچوبه باهم مخلوط کرده و بصورت ماسک روی صورت بگذارید.

چگونه می توان از چین و چروک صورت جلوگیری کرد؟

در اینجا چند نکته ساده برای جلوگیری از چروک ها وجود دارد.

  • از محصولات پوستی حاوی الکل استفاده نکنید.
  • محصولات پوستی حاوی روغن های طبیعی را خریداری کنید.
  • هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضد آفتاب مناسب با SPF مناسب استفاده کنید.
  • یک مرطوب کننده سبک بر روی پوست، به ویژه روی صورت را اعمال کنید.
  • ماسک سفتی پوست را یکبار در هفته استفاده کنید.
  • 8 ساعت بخوابید.
  • استرس نداشته باشید.
  • یک شیوه زندگی سالم را دنبال کنید.
  • یوگا و ورزش را در صبح انجام دهید.
  • میوه ها و سبزیجات سبز را مصرف کنید.
  • آبمیوه های تازه و آلی مصرف کنید.
  • سیگار را ترک کنید.
  • یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.
  • از مصرف غذای نامناسب بپرهیزید.

 

درمان چین و چروک صورت به سبک بوعلی سینا

درمان فوری چین و چروک ها

اگر به یك مهمانی دعوت شده‌اید و می‌خواهید در كوتاه‌ترین زمان ممكن چین و چروک های سطحی پوست‌تان را برطرف كنید، پیشنهاد می‌كنیم به توصیه عطارباشی عمل كنید و از ماسك گلیسرین و مغز خیار برای برطرف كردن چین‌ها بهره بگیرید.  استفاده از این ماسک به مدت 7  روز علاوه بر تقویت سلول‌های پوستی و آبرسانی مناسب به برطرف شدن خشکی پوست و چین و چروک‌ های ایجاد شده در سطح پوست کمک می‌کند.

این شیوه ساده‌ترین، کاربردی‌ترین و یکی از اورژانسی‌ترین شیوه‌های درمان چروک پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست است. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. استفاده از این ماسک یک هفته پیش از مهمانی و مراسم عروسی به شما کمک می‌کند تا پوستی با نشاط و بدون چروک داشته باشید.

سلول‌ها و بافت‌ های خشك را ترمیم كنید

اگر فرد اخمالویی هستید یا زیاد می‌خندید حتما خط اخم‌ یا لبخندتان روی پیشانی یا اطراف لب‌ها و چشم ظاهر شده است.  برخی از ما اخم می‌کنیم، برخی به هنگام شادی چشم‌ها را به هم می‌فشریم، برخی عضلات صورت را منقبض می‌کنیم و همه اینها تاثیر زیادی در بروز چین و چروک در پوست صورت دارد. به اعتقاد درمانگران   سنتی یکی از بهترین شیوه‌های مبارزه با بروز چین و چروک‌ های ناشی از شادی و غم در زندگی استفاده از حمام‌های گیاهی است. این حمام ها با تاثیر گذاشتن بر اعصاب بدن و ریلکس کردن آنها و همین طور با آبرسانی دقیق به سلول‌های پوست کمک می‌کنند تا از میزان آسیب وارد شده به سلول‌های پوستی به مرور کم شود. از این رو درمانگران طب سنتی حمام کردن با عصاره یا اسانس گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آواکادو را یک بار در هفته و به مدت 30 دقیقه به مراجعان خود توصیه می‌کنند. این حمام موجب ترمیم بافت‌های خشک و سلول‌های آسیب‌دیده می‌شود.

از معجزه روغن‌درمانی برای درمان چین و چروک غافل نشوید

ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی‌ترین شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است. در صورتی که خانم‌های جوان از سنین 25-26 سالگی ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، می‌توانند از بروز چین و چروک در صورت خود تا پایان مراحل میانسالی و اواخر دهه 50 امیدوار باشند. استفاده از روغن ماهی به عنوان روغن ماساژ برای این منظور یکی از مناسب‌ترین شیوه‌های درمانی است که توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی چین به آن توصیه شده است. برای این منظور کافی است  با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت کنار لب‌ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم‌ها را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است برای ارائه ماساژی دقیق و مناسب به عضلات صورت‌تان از مشاور یا کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده کمک بگیرید.

READ  گریزئوفولوین Griseofulvin / عوارض گریزوفولوین / درمان کچلی

برای رفع چین و چروک هر روز بخور درمانی كنید

درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در مكتب آیورودا و چین،  بخوردرمانی را بهترین شیوه برای آبرسانی و تقویت سلول‌های پوستی می‌شناسند. در این شیوه احتیاجی به اضافه کردن هیچ گیاه دارویی و ماده طبیعی وجود ندارد. بخار آب به تنهایی برای افزایش میزان رطوبت، درمان چروک‌ های سطحی و  ایجاد لطافت پوست موثر است. در این حالت تنها کافی است هفته‌ای دو تا 3  بار از بخار آب برای آبرسانی به سطح پوست و  پاکسازی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست اقدام کنید. تنها باید مراقب باشید که به هنگام استفاده از این روش فاصله مناسب را با ظرف بخور حفظ کنید تا بخار آب پوست صورت‌تان را نسوزاند.

نکته مهم

آبرسانی و تغذیه مناسب سلول‌های پوست به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول‌ها در مقابل پیری زودرس پوست می‌شود.

با این عرق گیاهی، لوسیون ضد چروک بسازید

یکی دیگر از نسخه های طبیعی و گیاهی درمان چروک پوست و پیشگیری از بروز چروک‌ های بیشتر در سطح پوست استفاده از مخلوطی رنده پوست خیار و گلاب است. بهترین شیوه برای تهیه این ماسک این است که پوست خیار را به کمک رنده ریزریز کنید و آن را به مدت 30 دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت‌تان ماسک کنید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه تاثیر زیادی در افزایش آبرسانی و برطرف شدن زبری پوست‌های خشک دارد. آبرسانی و تغذیه مناسب سلول‌های پوست به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول‌ها در مقابل پیری زودرس پوست می‌شود.

با زبری‌های پوست خداحافظی كنید

اگر با سرد شدن هوا به مرور با خشكی و زبری پوست‌ روبه‌رو شده‌اید كرم تهیه شده از نشاسته و شیر را از دست ندهید. با یك بار تجربه این كرم خانگی می‌توانید كل پاییز و زمستان از شر زبری و خشكی پوست در امان باشید. برای تهیه این کرم طبیعی که از آن با عنوان خمیر نشاسته نیز یاد می‌شود، لازم است نصف قاشق غذاخوری نشاسته پودر شده  را با یک فنجان شیر تازه پرچرب ترکیب کنید تا خمیری نرم و لطیف از آن به دست آید. سپس این خمیر را روی پوست صورت خود ماسک کرده و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند. پس از این مدت پوست را با آب نیمه ولرم بشویید و شاهد تاثیرات معجزه‌آسای این ماسک طبیعی باشید.

اسفناج درمانی به سبك بوعلی‌سینا

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول‌های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است 2 برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا برگ‌ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ‌ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت‌تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب 20 دقیقه تا نیم ساعت روی صورت‌تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

می‌توانید از روش دیگری نیز برای تهیه این ماسک استفاده کنید و به جای تهیه ماسک اسفناج از شیر، از ماست استفاده کنید. اسفناج را ابتدا بخارپز کنید و سپس آن را با گوشت‌کوب چوبی خوب بکوبید و اجازه دهید اسفناج خنک شود. بعد از این مرحله 2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست پرچرب به آن اضافه کنید و این مخلوط را خوب هم بزنید. این ترکیب برای آبرسانی به پوست افرادی که دچار چربی پوست هستند و زیاد جوش می‌زنند توصیه نمی‌شود. این گروه بهتر است از شیر کم‌چرب برای اسفناج درمانی استفاده کنند.

 

چند درمان خانگی و ساده برای از بین بردن چین و چروک

با رعایت رهنمودهای زیر تاثیر شگرفی بر روی پوست تان مشاهده خواهید کرد:

ماساژ روغن زیتون برای رفع چین و چروک

برای این منظور از روغن زیتون خالص استفاده کنید. شما تنها به چند قطره نیاز دارید. با روغن زیتون گرم قسمت مورد نظر را به آرامی به صورت حرکات رو به بالا و رو به پایین به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید. روغن زیتون به همراه روغن نارگیل برای رطوبت رسانی به پوست به صورت موثر بسیار عالی عمل خواهد کرد.

ماساژ با مرکبات برای رفع چین و چروک

میوه هایی نظیر پرتغال و لیمو سرشار از ویتامینc و E است که برای سلامت پوست بسیار مفید عمل می کند. این میوه ها برای به دست آوردن نرمی پوست خوب است. شما می توانید از ماسک های این میوه ها در مناطق چین و چروک دار و همچنین برای جوش های سرسیاه استفاده کنید.

درمان چین و چروک با آب سرد

آب سرد در جلوگیری از چین و چروک مؤثر است. پوست صورتتان را بلافاصله بعد از شستن خشک نکنید. در عوض با دستتان روی آن بمالید تا کمی از آب جذب پوست شود.

معجزه آب هویج برای درمان چین و چروک

برای دو هفته روزی یک لیوان آب هویچ بخورید.سپس معجزه این ماده غذایی مفید را خودتان دریابید.

 

چین و چروک صورت را در 3 روز با ساده ترین روش درمان کنید

درمان سریع چین و چروک

شاید این خبر ، شگفت انگیز باشد و پس از شنیدن آن غافلگیر شوید ولی بهتراست به جای تعجب به دستورالعمل تهیه و روش تهیه این نسخه بسیار قوی برای رفع چین و چروک صورت که در این بخش از زیبایی پوست و مو خواهیم گفت دقت کنید . اگر شما می خواهید از شر چین و چروک های پوستی خلاص شوید ، بهتر است که از طریق طبیعی اقدام کنید که بهترین گزینه در حال حاضر است .

مواد تشکیل دهنده این درمان ، طبیعی هستند و بنابراین هیچ گونه عوارض جانبی شما را تهدید نخواهد کرد . این روش نه تنها برای رفع چین و چروک مناسب است بلکه از پوست هم مراقبت می کند .

رفع و درمان چین و چروک پوست صورت بامواد طبیعی در 3 روز

در این مقاله قصد داریم تا دستورالعمل ماسک صورت را به شما معرفی کنیم و در عرض 3 روز از شر چین و چروک خلاص شوید .

بهترین ماسک ضد چین و چروک

مواد لازم برای ماسک ضد چین و چروک صورت:

1 عدد موز رسیده
1 عدد گوجه فرنگی خرد شده
ژل آلوئه ورا 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه نسخه خانگی و گیاهی درمان چین و چروک صورت :

1-موز رسیده را پوست بکنید و به قطعات کوچک تقسیم کنید .
2-موز را بطور کامل له کنید و سپس آب گوجه فرنگی را نیز به آن اضافه کنید .
3-یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید .

در آخر مخلوط بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و اجازه دهید که 30 دقیقه روی صورتتان بماند و پس از این زمان صورتتان را با آب گرم بشویید .
از این درمان طبیعی خانگی باید به مدت یکبار در روز به مدت 3 روز اعمال کنید .
با این کار چین و چروک های صورت شما کاهش می یابند و همچنین جوش های سر سیاه شما از بین می رود و همچنین برای مقابله با آکنه نیز مناسب است .
از این ترکب تنها به مدت 3 روز باید استفاده کنید و بطور ملایم بعد از شستشو ، صورتتان را ماساژ دهید .

از بین بردن چین و چروک صورت در 7 روز با مواد طبیعی

آیا در صورتتان چین و چروک وجود دارد؟ این دستور گیاهی طبیعی با چین و چروک مبارزه می کند، سالیانه مردم هزینه های زیادی برای از بین بردن چین و چروک پوست می کنند. چین و چروک به دلایل زیادی از جمله بالا رفتن سن، موقعیت خواب و … ظاهر می شود

همانطور که سن بالاتر می رود سلول های پوست نیز نازک تر می شوند. هنگامی که درمشروع به نازک شدن میکند ساختار پوست تغییر کرده و چربی پوست کمتر می شود و پوست خشک می شود و بخاطر همین چین و چروک بوجود می آید. چین و چروک صورت، مثل خطوط اخم، خطوط بین ابرو و پا کلاغی که خطوط  گوشه چشم   ایجاد می شود.حتی نور خورشید بیش از حد می تواند چین و چروک ایجاد کند. اگر سیگار می کشیداحتمال چین و چروک بیشتر از افراد غیر سیگاری است. سیگار کشیدن باعث کاهش کلاژنپوست می شود، که بخش مهمی از ساختار پوست را تشکیل میدهد. بنابراین، سعی کنیداین رسپی را برای مبارزه با چین و چروک انجام دهید.

ماسک ضد چروک فوری

مواد لازم ماسک ضد چروک:

4 قاشق چای خوری وازلین
2 قاشق چای خوری عسل
2 عدد زرده تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام.

طرز تهیه ماسک ضد چروک:

1.  وازلین را با استفاده از بخار آب مایع کنید. تنها چند دقیقه طول می کشد تا وازلین مایع شود
2. وقتی گرمای آن از بین رفت مواد دیگر را بریزید
3. هم زده تا صاف و یکدست شود
4. به آرامی روی پوست میمالیم و ماساژ می دهیم
5. بعد از نیم ساعت با دستمال مرطوب پاک میکنیم

 

۴۰ درمان خانگی موثر برای رفع چروک صورت

۱. روغن نارگیل برای رفع چین و چروک صورت

مواد مورد نیاز:

روغن نارگیل ارگانیک

دستورالعمل:

با روغن نارگیل زیر چشم‌های‌تان و نواحی چین افتاده را برای چند دقیقه ماساژ دهید. از حرکات ملایم و دایره‌وار استفاده کنید. اجازه دهید روغن نارگیل به مدت یک شب روی پوست‌تان بماند.

این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

روغن نارگیل به پوست‌تان درخشندگی و روشنی طبیعی می‌بخشد. استفاده‌ی مرتب از آن به محو شدن چین و چروک‌ ها و خطوط از پوست‌تان کمک می‌کند، زیرا روغن نارگیل پوست را مرطوب و آب‌رسانی می‌کند. این روغن قابلیت ارتجاعی پوست را تا حد زیادی ترمیم می‌کند.

۲. روغن کرچک برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

روغن کرچک
مقداری پنبه

دستورالعمل:

با استفاده از یک تکه پنبه روغن کرچک را روی ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. روغن را نشویید. اجازه دهید روغن کرچک به مدت یک شب روی پوست‌تان بماند.

این کار را هر شب انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

روغن کرچک صرف‌نظر از خاصیت نرم‌کنندگی‌اش، باعث تقویت تولید الاستین و کلاژن پوست می‌شود. در نتیجه‌ی این کار، چین و چروک‌ ها و خطوط ظریف صورت شروع به کم‌رنگ شدن می‌کنند و حتی به مرور زمان ناپدید می‌شوند.

۳. عصاره‌ی هسته‌ی انگور برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

چند قطره عصاره‌ هسته‌ انگور یا روغن هسته‌ انگور

دستورالعمل:

این روغن را روی چین و چروک‌ ها ماساژ دهید. تا آن‌جا که ممکن است اجازه دهید این روغن روی پوست‌تان بماند، و سپس آن را بشویید.

در طول چند هفته، چند بار این کار را انجام دهید، تا پوست‌تان انعطاف‌پذیر و بدون چروک شود.

دلیل اثربخشی این درمان:

انگور می‌تواند چین و چروک‌ های‌تان را از بین ببرد. هسته‌های این میوه‌ی کوچک به سفت شدن پوست کمک می‌کنند و به آن سلامتی و درخشندگی می‌دهند. اسیدهای چرب، پلی‌فنول‌ها، و ویتامین E موجود در عصاره‌ی هسته‌ی انگور پوست را تغذیه می‌کنند.

۴. رفع چروک صورت با ویتامین E

مواد مورد نیاز:

کپسول‌های ویتامین E

دستورالعمل:

کپسول را باز کنید و محتویات آن را در کاسه‌ی کوچکی بریزید. به اندازه‌ی مورد نیاز می‌توانید این کپسول‌ها را باز کنید و در کاسه بریزید. این روغن را روی پوست بریزید و برای چند دقیقه نواحی مورد نظر را ماساژ دهید. اجازه دهید روغن ویتامین E دو ساعت روی پوست‌تان بماند.

بهترین زمان انجام این کار، شب‌ها پیش از رفتن به تخت‌خواب است.

دلیل اثربخشی این درمان:

ویتامین E با خاصیت آب‌رسانی و آنتی‌اکسیدانی‌اش پوست‌تان را مرطوب و شاداب می‌کند. هم‌چنین این ویتامین بر پوست‌تان تاثیرات ضد التهابی دارد و از آن در برابر نور خورشید مراقبت می‌کند. این کار سلامتی و قدرت پوست را باز می‌گرداند و چین و چروک‌ ها را کاهش می‌دهد.

۵. روغن آرگان برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

چند قطره روغن آرگان

دستورالعمل:

روی چین و چروک‌ ها را با روغن آرگان ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن روی پوست‌تان بماند.

این کار را روزی یک یا دو بار انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

روغن آرگان به راحتی جذب پوست می‌شود. این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که پوست را جوان و شاداب می‌کنند. استفاده‌ی مرتب از روغن آرگان چین و چروک‌ ها و خطوط ظریف پوست را کاهش می‌دهد.

۶. سرکه سیب برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب
۱ قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل:

سرکه سیب و عسل را با هم مخلوط کنید و آن را روی صورت و گردن‌تان بمالید. اجازه‌ دهید ترکیب عسل و سرکه سیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. پوست‌تان را با آب ولرم بشویید و با حوله‌ی نرم و تمیز خشک نمایید. سپس از مرطوب‌کننده‌ای مناسب پوست‌تان استفاده کنید.

این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

سرکه سیب با خاصیت متعادل‌کننده‌ی pH و عسل با خاصیت التیام‌بخشی‌ به پوست‌تان روشنی و ظاهری جوان می‌بخشند.

۷. وازلین برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

وازلین یا ژله‌ی پترولیوم

دستورالعمل:

یک لایه‌ی نازک از وازلین را روی چین و چروک‌ های‌تان بمالید. برای چند دقیقه پوست‌تان را ماساژ دهید تا وازلین به خورد پوست‌تان برود. اجازه‌ دهید وازلین یک شب روی صورت‌تان بماند.

این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید؛ به زودی نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

دلیل اثربخشی این درمان:

استفاده از ژله‌ی پترولیوم برای درمان چین و چروک یکی از درمان‌های خانگی مورد علاقه‌ی سلبریتی‌ها است. وازلین عاملی است مسدود کننده؛ به این معنی که می‌تواند رطوبت را در پوست‌تان محبوس کند. ساز و کار دقیق پترولیوم برای کاهش و پیشگیری از چین و چروک هم‌چنان نامشخص است، ولی امتحان این درمان خانگی ضرری ندارد، زیرا استفاده‌ی موضعی از ژله پترولیوم امن و بی‌خطر است.

احتیاط

اگر پوست‌تان مستعد جوش یا آکنه است، از این درمان خانگی استفاده نکنید.

۸. سفیده تخم مرغ برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

سفیده‌ی یک عدد تخم مرغ

دستورالعمل:

سفیده‌ی تخم مرغ را به آرامی بزنید و آن را به پوست‌تان بمالید. اجازه دهید سفیده کاملا روی پوست‌تان خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

از این ماسک صورت هفته‌ای یک با دو بار استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

به جای امتحان انواع و اقسام کرم‌ های ضد چین و چروک، از سفیده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. با استفاده از این درمان خانگی آسان، خیلی سریع چین و چروک‌ ها و افتادگی پوست را به گذشته بسپارید. سفیده‌ی تخم مرغ به صورت طبیعی پوست‌تان را سفت می‌کند، و باعث کاهش خطوط ظریف و خط لبخند می‌شود. این درمان خانگی به ویژه برای آن‌هایی مفید است که پوست چرب دارند، زیرا سفیده‌ی تخم مرغ منافذ پوست را باز می‌کند و باعث جذب سبوم (چربی) از روی پوست می‌شود.

۹. آووکادو برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

یک عدد آووکادو

دستورالعمل:

پوست آووکادو را بگیرید و هسته‌ی آن‌ها خارج کنید. گوشت این میوه را له کنید و از آن خمیر درست کنید. این خمیر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بمالید و سپس حمام کنید.

این کار را هفته‌ای یک یا دو بار تکرار نمایید.

دلیل اثربخشی این درمان:

آیا تا الان محتویات کرم ضد چروک طبیعی مورد علاقه‌تان را بررسی کرده‌اید؟ حتما  نام آووکادو را در فهرست محتویات آن مشاهده خواهید کرد. این میوه برای آن‌هایی که دچار چین و چروک زود هنگام شده‌اند بسیار مفید است. آووکادو در کنار جلوگیری از پیر شدن پیش از موعد پوست، چین و چروک‌ ها را کاهش می‌دهد و با مراقبت از پوست، سلامتی را به آن باز می‌گرداند. آووکادو پوست‌تان را روشن، درخشان، و شاداب می‌کند.

۱۰. آلوئه‌ورا برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا
سفیده‌ی یک عدد تخم مرغ

دستورالعمل:

با ترکیب این دو ماده، یک خمیر درست کنید؛ آن را روی صورت‌تان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید نیم ساعت روی پوست‌تان بماند و سپس آن را بشویید. برای این‌ کار می‌توانید به تنهایی از ژل آلوئه‌ورا نیز استفاده کنید.

از این ماسک صورت هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

ژل آلوئه‌ورا منبعی غنی از ویتامین E است که پوست‌تان را تقویت می‌کند و با کمک سفیده‌ی تخم مرغ تاثیر عالی روی پوست‌تان می‌گذارد. آلوئه‌ورا هم‌چنین با آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی‌اش پوست ضعیف و تیره‌تان را درمان می‌کند.

۱۱. ماسک خیار، عالی برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

آب خیار

دستورالعمل:

تخم‌های خیار را جدا کنید و بقیه‌ی آن را رنده نمایید. خیار رنده شدن را بچلانید تا آب آن خارج شود. صورت‌تان را با صابون ملایم بشویید و سپس، ماسک خیار را سراسر صورت‌تان بمالید. اجازه دهید آب خیار به طور طبیعی روی پوست‌تان خشک شود و آن‌گاه، صورت‌تان را با آب بشویید.

این کار را هر روز انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

این روش نیز یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای چین و چروک صورت است که ناامیدتان نمی‌کند. خیار حاوی ۹۵ درصد آب و دارای مواد معدنی و ویتامین‌های بسیاری است. با چند بار استفاده از این روش، مشاهده خواهید کرد چین و چروک‌ ها و نقاط تیره از صورت‌تان محو می‌شوند.

۱۲: عسل برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

عسل خام

دستورالعمل:

مقداری عسل را روی پوست‌تان بمالید و برای چند دقیقه آن ر ا ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت سی دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند و سپس، آن را با آب ولرم بشویید. هم‌چنین می‌توانید مقداری زنجبیل را به ذرات کوچک خرد کنید و به عسل اضافه نمایید تا به نتیجه‌ی بهتری برسید.

این کار را هر روز انجام دهید تا پوست‌تان سالم و جوان شود.

دلیل اثربخشی این درمان:

خستگی کار سنگین را واقعا می‌توان از چشم‌ها مشاهده کرد؛ هم‌چنین افزایش سن را نیز با ایجاد چین و چروک و خستگی نگاه می‌تواند احساس نمود. با استفاده از با کیفیت‌ترین عسل موجود، و مالیدن آن به پوست اطراف چشم‌های‌تان با نشانه‌های پیری و خستگی مقابله کنید. عسل pH پوست را متعادل می‌کند و ظاهر چین و چروک‌ ها و خطوط ظریف را روی پوست کاهش می‌دهد.

درمان چروک صورت ۱۳: روغن میوه‌ی گل (رز) سرخ برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۳ تا ۴ قطره روغن میوه‌ی گل رز

دستورالعمل:

این روغن را روی پوست‌تان بمالید و آن‌قدر ماساژ دهید تا به خورد پوست برود. اجازه دهید آثار این روغن یک شب روی پوست‌تان بماند.

این کار را هر شب انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

این روغن طبیعی برای بر طرف کردن چین و چروک‌ های عمیق و دیگر نشانه‌های پیری زود هنگام عالی است. ویتامین A، ویتامین E، و اسیدهای چرب موجود در این روغن به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند و جای زخم‌ها را روشن می‌کنند و چین و چروک‌ ها را می‌زدایند.

درمان چروک صورت ۱۴: آب لیمو در مقابل چین و چروک

مواد مورد نیاز:

آب لیمو
عسل

دستورالعمل:

به مقدار مساوی آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن‌تان بمالید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند تا خشک شود. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

این کار را می‌توانید هفته‌ای دو بار انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

آب لیمو نه تنها می‌تواند در طول تابستان تشنگی‌تان را فرو بنشاند، بلکه به عنوان بخشی از مراقبت‌های زیبایی‌تان نیز استفاده شود. آب لیمو حاوی ویتامین C است که به بازسازی کلاژن پوست کمک می‌کند و از این طریق، چین و چروک‌ ها و خطوط ظریف روی پوست را محو می‌نماید.

درمان چروک صورت ۱۵: کره‌ی شی برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

کره‌ی شی ارگانیک (شی باتر)

دستورالعمل:

کره‌ی شی را با حرکات دایره‌ای شکل و ملایم روی چین و چروک‌ ها ماساژ دهید.

بهتر است این کار را هر روز بعد از حمام انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

کره‌ی شی به خوبی پوست را آب‌رسانی می‌کند. این ماده قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و هم‌چنین تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.

درمان چروک صورت ۱۶: روغن جوجوبا برای رفع چین و چروک

مواد مورد نیاز:

روغن جوجوبا

دستورالعمل:

چند قطره روغن جوجوبا را روی صورت‌تان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن چند ساعت روی پوست‌تان باقی بماند.

این کار را هر روز انجام دهید تا پوستی بدون چین و چروک داشته باشید.

دلیل اثربخشی این درمان:

روغن جوجوبا دقیقا مشابه‌ی همان چربی طبیعی است که پوست تولید می‌کند. این روغن به آسانی جذب پوست می‌شود و آن را نرم می‌کند. با استفاده‌ی مرتب از آن، خطوط ظریف پوست و چین و چروک‌ ها کاهش می‌یابند.

درمان چروک صورت ۱۷: زردچوبه برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب نیشکر

دستورالعمل:

از ترکیب پودر زردچوبه و آب نیشکر خمیر درست کنید. این خمیر را خوب به هم بزنید تا نرم و یک دست شود. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و ۱۰ تا ۱۲ دقیقه صبر کنید. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

از این ماسک صورت هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

زردچوبه و نیشکر در کنار هم فرایند شل شدن پوست را کند می‌کنند. آب نیشکر حاوی اسید گلیکولیک است می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد؛ هم‌چنین زردچوبه دارای خواص التیام‌بخش است که باعث جوانی و تازگی پوست می‌شود.

احتیاط

از پودر زردچوبه‌ای استفاده کنید که دارای کاربرد موضعی و دارویی است، زیرا لک و رنگ کم‌تری از خود به جای می‌گذارد. زردچوبه‌ی مورد استفاده برای آشپزی لکه‌های زرد رنگی از خود باقی می‌گذارد که به راحتی از روی پوست پاک نمی‌شوند.

درمان چروک صورت ۱۸: روغن سیاه دانه برای مبارزه با چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف قاشق چای خوری روغن سیاه دانه

دستورالعمل:

هر دو روغن را خوب با هم ترکیب کنید و آن را روی چین و چروک‌ ها بمالید. پوست‌تان را نشویید و اجازه دهید این ترکیب دست‌کم چند ساعت روی آن باقی بماند.

می‌توانید این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

روغن سیاه دانه که به خاطر خواص التیام‌بخشی‌اش به طور گسترده در خاور میانه و آسیای جنوب شرقی استفاده می‌شود، حاوی گونه‌هایی ارزشمندی از مواد شیمیایی گیاهی است که برای بدن و پوست مفید هستند.

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در سیاه دانه نظیر اسید لینولئیک و اسید اولئیک پوست را مرطوب می‌کنند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن نیز آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو را خنثی می‌نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب استرس اکسیداتیو را مطالعه نمایید.

درمان چروک صورت ۱۹: ماسک جوش شیرین برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
۱ قاشق غذاخوری آب

دستورالعمل:

از ترکیب آب و جوش‌ شیرین خمیری تهیه کنید و چین و چروک‌ های‌تان را به آرامی با آن بسایید. چند دقیقه این کار را با حرکات دایره‌ای ادامه دهید. سپس، پوست‌تان را با آب بشویید، با حوله یا دستمال خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده نمایید. هم‌چنین از خمیر جوش شیرین می‌توانید به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند تا خشک شود؛ سپس صورت‌تان را شستشو کنید.

READ  خوردن میوه در طب سنتی / آداب خوردن میوه / زمان مصرف و پوست کندن میوه ها

از ماسک یا ماساژ جوش شیرین می‌توانید هفته‌ای دو مرتبه استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

جوش شیرین محصولی لایه‌بردار است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و هم‌چنین هر گونه آلودگی انباشته بر منافذ پوست‌تان را پاک می‌کند. جوش شیرین ترمیم سلولی پوست و گردش خون را بهبود می‌بخشد و از این طریق، به کاهش چین و چروک‌ ها کمک می‌کند.

احتیاط

این درمان خانگی ممکن است پوست‌تان را کمی خشک کند. بنابراین، بعد از به کار بردن این روش، استفاده از مرطوب کننده‌های پوست را فراموش نکنید.

درمان چروک صورت ۲۰: دارچین برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

نصف قاشق چای خوری پودر دارچین
۱ قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل:

عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و آن را مانند ماسک روی صورت‌تان بمالید. اجازه دهید این ماسک ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. پوست‌تان را با آب ولرم بشویید و سپس خشک کنید.

از این ماسک صورت هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

ترکیب عسل و دارچین به عنوان ماسک فوق‌العاده‌ای برای مبارزه علیه پیری شناخته می‌شود. قدرت فعالیت دارچین در ردیابی و نابودی رادیکال‌های آزاد با کمک عسل تقویت می‌شود. هر دو ماده دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی هستند. عسل هم‌چنین یک ماده‌ی نرم کننده است.

احتیاط

دارچین می‌تواند برای برخی پوست‌های خاص حساسیت‌زا باشد. حتما پیش از استفاده، کمی اثر دارچین را روی پوست‌تان آزمایش کنید.

درمان چروک صورت ۲۱: چای سبز برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۱ بسته چای کیسه‌ای سبز
۱ فنجان آب داغ
عسل (اختیاری)

دستورالعمل:

یک بسته چای سبز را در آب داغ قرار دهید تا پس از گذشت دو دقیقه، چای دم بکشد. برای خوش‌طعم کردن دمنوش‌تان کمی عسل به آن اضافه کنید. این چای را گرم نوش جان کنید.

روزانه دو تا سه فنجان چای سبز بنوشید.

دلیل اثربخشی این درمان:

آیا شما هم جزء آن دسته‌ای هستید که وقتی می‌بینید کسی چای سبز می‌نوشد، در دل‌تان به وی می‌خندید و فنجان قهوه یا چای سیاه‌تان را سر می‌کشید؟ شمار آدم‌هایی که چای سبز می‌نوشند واقعا کم نیست. دفعه‌ی بعدی که خواستید به فردی در حال نوشیدن چای سبز بخندید، لحظه‌ای صبر کنید و به پوست‌اش نگاهی بیندازید. حتما از این‌که پوست بدن‌اش این چنین درخشان و روشن است متعجب خواهید شد. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به پاکسازی بدن، و کاهش چین و چروک‌ ها و افتادگی پوست کمک می‌کنند.

درمان چروک صورت ۲۲: ماسک پاپایا و موز

مواد مورد نیاز:

یک قطعه‌ی کوچک پاپایا
نصف موز

دستورالعمل:

هر دو میوه را له کنید و از ترکیب آن‌ها خمیری درست نمایید و آن را روی خطوط ظریف پیشانی‌تان بمالید. اجازه دهید این خمیر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

از این ماسک میوه‌ای هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

پاپایا سرشار از آنزیم‌هایی نظیر پاپئین و هم‌چنین موز نیز غنی از ویتامین‌هایی است که به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند. این ترکیب دشمن نشانه‌های پیری زودهنگام است.

درمان چروک صورت ۲۳: ماسک ماست برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۳ تا ۴ قاشق غذاخوری ماست
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

دستورالعمل:

روغن زیتون و ماست را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را آرام هم بزنید تا روغن کاملا با ماست مخلوط شود. این ترکیب را روی صورت و گردن‌تان بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

استفاده از این ماسک را هفته‌ای دو بار تکرار کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

اسید لاکتیک و دیگر آنزیم‌های طبیعی موجود در ماست منافذ پوست‌تان را تمیز و آن‌ها را کوچک می‌کنند. این مسئله باعث سفت شدن پوست‌تان می‌شود، و از این طریق ظاهر خطوط ظریف روی پوست و هم‌چنین چین و چروک‌ ها به تدریج کم‌رنگ می‌شود. ماست هم‌چنین چای زخم را محو می‌کند و پوست‌تان را نرم می‌نماید.

درمان چروک صورت ۲۴: ماست آسپیرین برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۸ تا ۱۰ عدد قرص آسپیرین
آب

دستورالعمل:

قرص‌های آسپیرین را خرد کنید و از ترکیب آن با مقداری آب، خمیری تهیه نمایید. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت‌تان را با آب بشویید و خوب خشک کنید.

این کار را هفته‌ای دو دفعه تکرار کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

آسپیرین از اسید استیل‌سالیسیلیک تشکیل شده است که منافذ پوست را باز می‌کند و هم‌چنین آن‌ها را کوچک می‌نماید. این ماده‌ی شیمیایی دارای خاصیت لایه‌برداری است. با استفاده‌ی مرتب از این ماسک، آسپیرین با کاهش خطوط ظریف و چین و چروک‌ ها بر روی پوست‌تان اثر ضد پیری می‌گذارد.

احتیاط

اگر دارای پوست خشکی هستید، این درمان خانگی ممکن است باعث کم آب شدن بیش‌تر پوست‌تان شود. بهتر است بعد از هر بار استفاده از این ماسک، برای جلوگیری از هر گونه خشکی پوست، از مرطوب کننده‌ها استفاده نمایید.

درمان چروک صورت ۲۵: ماسک گوجه فرنگی برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۱ عدد گوجه فرنگی کوچک و رسیده
۲ قاشق غذاخوری نمک دریایی

دستورالعمل:

گوجه فرنگی‌ها را از وسط نصف کنید و بخش داخلی گوجه فرنگی را با نمک دریایی آغشته کنید. سپس به مدت یک یا چند دقیقه، گوجه فرنگی را از طرف آغشته به نمک روی پوست صورت‌تان بسایید. اجازه دهید تکه‌های گوجه فرنگی چسبیده به صورت‌تان حدود پنج دقیقه روی پوست‌تان بمانند تا جذب شوند. صورت‌تان را با آب بشویید. هم‌چنین برای کسب نتایج بهتر می‌توانید مصرف رب گوجه فرنگی را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید.

این کار را هفته‌ای دو دفعه تکرار کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

گوجه فرنگی غنی از بتاکاروتن و لیکوپن است که آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مخرب خورشید را خنثی می‌کنند. خطوط، چین و چروک‌ ها، آثار پیری، و کک و مک‌ها همگی با استفاده از ماسک گوجه فرنگی محو می‌شوند.

درمان چروک صورت ۲۶: ماسک تخم ترب برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

یک مشت تخم ترب
آب

دستورالعمل:

تخم‌های ترب را با استفاده از هاون یا دستگاه خردکن خرد کنید. به اندازه‌ای آب به آن اضافه کنید تا تبدیل به خمیر شود. خمیر تخم ترب را روی چین و چروک‌ های‌تان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. این ماسک را با آب ولرم به آرامی بردارید.

این کار را می‌توانید هفته‌ای دو بار انجام دهید.

دلیل اثربخشی این درمان:

تخم ترب به شکل رایجی برای خلاصی از شر جوش‌های سر سیاه و کک و مک‌ها استفاده می‌شود. با این‌که از این ماده در ترکیب لوازم آرایشی استفاده می‌شود، کم‌تر کسی می‌داند که این تخم‌ها می‌توانند برای از بین بردن چین و چروک‌ ها نیز استفاده شوند. تخم ترب حاوی ساپونین، تانین، و فنول‌هایی است که دارای خواص التیام‌بخشی هستند.

درمان چروک صورت ۲۷: ماسک بادام برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۵ تا ۶ عدد بادام
یک‌چهارم فنجان شیر

دستورالعمل:

بادام‌ها را یک شب تا صبح در شیر بخیسانید. هنگام صبح، پوست بادام‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در همان شیری که تا صبح مانده بود له کنید تا به خمیر تبدیل شوند. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید تا بعد از ۱۵ دقیقه خشک شوند. صورت‌تان را با آب بشویید.

این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید تا پوستی جوان و سالم داشته باشید.

دلیل اثربخشی این درمان:

بادام حاوی ویتامین E است که قابلیت ارتجاعی طبیعی را به پوست‌تان بر می‌گرداند. بادام همراه با شیر می‌تواند پوست‌تان را مرطوب کند و باعث نرمی و درخشندگی‌اش شود.

درمان چروک صورت ۲۸: ماسک کرفس برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

۲ قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دو سر
۲ قاشق غذاخوری آب کرفس

دستورالعمل:

آب یک یا دو ساقه‌ی کرفس را بگیرید و با بلغور جو دو سر مخلوط کنید. این دو را خوب به هم بزنید و به خمیر تبدیل کنید. این خمیر را به صورت و گردن‌تان بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. دست‌تان را خیس کنید و مواد روی صورت‌تان را با حرکات دایره‌ای شکل روی پوست‌تان‌ بسایید. صورت‌تان را کاملا شستشو دهید.

این ماسک لایه‌بردار را هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

کرفس سرشار از آب است و برای آب‌رسانی به پوست بسیار مفید است. کرفس هم‌چنین حاوی مواد معدنی نظیر منیزیوم و پتاسیم، و ویتامین‌های A، B1، و B6 است که باعث تغذیه‌ی پوست می‌شوند. آثار به جای مانده از جوش نیز عارضه‌ی رایجی است که ماسک صورت کرفس می‌تواند آن را درمان کند. همین خواص التیام‌بخشی کرفس در مورد جای جوش نیز می‌تواند باعث کاهش چین و چروک‌ ها شود.

درمان چروک صورت ۲۹: ماسک شنبلیله برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

یک مشت برگ شنبلیله
آب

دستورالعمل:

برگ‌های شنبلیله را در مقدار کمی آب بکوبید تا خمیر نرم و یکدستی به وجود بیاید. خمیر شنبلیله را مانند یک ماسک صورت استفاده کنید و بگذارید در ۱۲ تا ۱۵ دقیقه خشک شود. سپس صورت‌تان را بشویید و خشک کنید.

از این ماسک هفته‌ای دو مرتبه استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

برگ‌های شنبلیله غالبا برای درمان اختلالات پوستی به کار می‌روند. این برگ حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی است که به کاهش چین و چروک و خطوط پوست کمک می‌کنند.

۳۰. کیوی برای رفع چروک صورت

مواد مورد نیاز:

یک عدد کیوی متوسط

دستورالعمل:

پوست کیوی را بگیرید و آن را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس قطعات کیوی را در مخلوط‌کن بریزید و از آن خمیر درست کنید. این خمیر را روی صورت‌تان بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. صورت‌تان را با آب بشویید.

از این ماسک کیوی هفته‌ای دو دفعه استفاده کنید.

دلیل اثربخشی این درمان:

کیوی پوست را جوان می‌کند زیرا غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، ویتامین E، و لیکوپن است. این میوه باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می‌شود؛ این دو ماده برای داشتن پوستی سفت و جوان بسیار ضروری هستند.

درمان‌های خانگی مذکور در این مقاله توسط آدم‌های مختلفی در سراسر جهان امتحان و آزمایش شده‌اند. اجزای به کار رفته در هر یک از این درمان‌های خانگی حاوی ترکیبات قدرتمندی هستند که چین و چروک را کاهش می‌دهند و باعث حفظ سلامتی پوست‌تان می‌شوند. این درمان‌های خانگی را در فهرست کارهای مراقبت از پوست روزانه‌تان بگنجانید تا از شر چین و چروک خلاص شوید و از بروز آن‌ها در آینده پیشگیری کنید.

در کنار درمان‌های خانگی مذکور، برای پیشگیری از پیری زودهنگام و بروز چین و چروک، انجام برخی تغییرات در سبک زندگی‌تان الزامی است. در ادامه‌ی این مقاله به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم که باید آن‌ها را رعایت کنید.

برخی نکات دیگر برای مبارزه علیه چین و چروک‌ ها

درمان چروک صورت ۳۱: خواب کافی

هیچ چیز برای محو کردن خطوط روی پوست‌تان موثرتر از خواب کافی نیست. وقتی می‌خوابید، بدن وارد حالت بازیابی می‌شود،‌ و هم‌زمان، هورمون رشد (HGH) ترشح می‌کند. هورمون رشد در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست و کاهش احتمال ابتلای آن به چین و چروک نقش اساسی ایفا می‌کند. اگر بدن‌تان از استراحت محروم شود، تولید کورتیزول در بدن‌تان افزایش می‌یابد؛ کورتیزول سلول‌های پوست را از بین می‌برد و باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. حتما به پشت بخوابید. خوابیدن به دو پهلو می‌تواند باعث افزایش چین و چروک در دو طرف بدن شود.

درمان چروک صورت ۳۲: مهار استرس

خود را آرام کنید، زیرا استرس می‌تواند عوارض مخربی بر زیبایی‌تان داشته باشد. استرس، در کنار اضطراب و تنش، می‌تواند پوست‌تان را نازک و ضعیف، و مستعد چین و چروک کند. خودتان را مشغول فعالیت‌های تفریحی کنید تا استرس از شما دور بماند. به همه‌ی چیزهای خوب زندگی‌تان فکر کنید – و لبخند بزنید. لبخند کمک‌تان می‌کند استرس را شکست دهید و چین و چروک‌ های صورت‌تان را محو کنید.

زندگی مرتبا موقعیت‌های غیر منتظره‌ای را پیش روی‌تان قرار می‌دهد. صرف‌نظر از این‌که این موقعیت‌ها به چه میزان چالشی و مخرب هستند، باید شیوه‌های حفظ آرامش را یاد بگیرید. همیشه آرام بمانید، و سبک زندگی سالمی را برای خود حفظ کنید.

درمان چروک صورت ۳۳: آب بنوشید و حمام کنید

به طور میانگین، توصیه می‌شود یک فرد بزرگسال دست‌کم روزی ۱ تا ۲ لیتر آب بنوشد. با وجود این، مطالعات نشان می‌دهند برای حفظ سلامتی اندام‌های‌تان باید روزانه ۵ تا ۶ لیتر آب بنوشید. نوشیدن آب زیاد به بدن کمک می‌کند مواد زائد و سمی را دفع کند. درون تمیز در برون تمیز بازتاب می‌کند.

درمان چروک صورت ۳۴: موهای چتری‌تان را اصلاح کنید

اگر بالای ۲۵ سال دارید موهای چتری‌تان را اطلاح کنید؛ این کار کمک می‌کند ظاهر چین و چروک‌ ها روی پیشانی‌تان کم‌رنگ شود. کمی اصلاح چتری باعث می‌شود صورت‌تان کامل‌تر شود، نکات برجسته‌ی صورت‌تان نمایان‌تر شوند، و چین و چروک‌ ها کم‌تر دیده شوند. امتحان کنید! واقعا شوخی نمی‌کنیم!

درمان چروک صورت ۳۵: خورشید – مجرم بزرگ

آری! خورشید مهم‌ترین عامل ایجاد چین و چروک روی صورت‌تان است. اشعه‌های ماوراء بنفش (UV) خورشید به شدت به پوست آسیب می‌رسانند و رطوبت طبیعی را از آن می‌گیرند. کلاژن تضعیف شده نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی از پوست در برابر آسیب‌ها مراقبت کند. هم‌چنین اگر هر روز بدون هیچ گونه محافظ در برابر خورشید قرار بگیرید، احتمال ابتلا به سرطان پوست نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، دفعه‌ی بعد که بیرون می‌روید، این نکته را فراموش نکنید،‌ و حتما با خود چتر یا کلاه همراه داشته باشید.

درمان چروک صورت ۳۶: گردن‌تان را بپوشانید

مسائل غیر نژادی و غیر ژنتیکی مانند آلودگی بیش‌ترین تاثیر را روی پوست‌تان می‌گذارند. اگر قرار است مدت زیادی در فضای بیرون باشید، چیزی دور گردن‌تان بیندازید تا آن را از قرار گرفتن در معرض غبار و آلودگی‌ها در امان نگه دارید. پوست صورت‌تان را با صابون‌های ملایم و غنی شده با آنتی‌اکسیدان‌ها بشویید تا پوست‌تان را از شر کثیفی‌ها، چرک، و چین و چروک خلاص کنید.

درمان چروک صورت ۳۷: از ضد آفتاب استفاده کنید

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب به اندازه‌ی غیر قابل بازگشتی به پوست‌تان آسیب می‌رساند. مطالعات نشان می‌دهند با این‌که ویتامین D برای‌تان پوست بسیار مفید است، ولی قرار گرفتن در معرض اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید بیش از فایده‌ی ویتامین D موجود در نور آفتاب می‌تواند برای‌تان مضر باشد. نور آفتاب به فرایند پیر شدن پوست شتاب می‌دهد و باعث ایجاد چین و چروک‌ های زودهنگام بر روی آن می‌شود.

در استفاده از کرم‌های ضد آفتاب خسیسی به خرج ندهید. ضد آفتابی استفاده کنید که SPF بالایی داشته باشد. هم‌چنین، محصولی را انتخاب کنید که بر پایه‌ی آب باشد و حاوی مواد شیمیایی مضر نباشد. حتی در روزهای ابری نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. دست‌کم ۱۵ دقیقه قبل از رفتن زیر نور خورشید ضد آفتاب بزنید و هر ۴ تا ۶ ساعت یک بار آن را تجدید کنید.

درمان چروک صورت ۳۸: از سیگار و الکل دوری کنید

سیگار جدا از خطراتی که برای سلامتی به همراه دارد، می‌تواند باعث چین و چروک روی پوست نیز بشود. مواد سرطان‌زای موجود در سیگار مانند یک پوشش پلاستیک سمی دور صورت زیبای‌تان را فرا می‌گیرند، و آن را مسدود و از اکسیژن محروم می‌کنند. این مسئله فرایند بروز چین و چروک‌ ها رو پوست‌تان را سریع‌تر می‌کند. بنابراین، سیگار را کنار بگذارید.

شاید این توصیه هم کلیشه‌ای به نظر برسد، ولی الکل را هم هر چه زودتر ترک کنید.

درمان چروک صورت ۳۹: گاهی اوقات چین و چروک‌ ها ژنتیکی هستند

عجیب ولی واقعی! چین و چروک‌ ها ممکن است نتیجه‌ی عوامل مختلف ژنتیکی باشند. بسیاری از اعضای جوان برخی خانواده‌ها ۴۰ ساله به نظر می‌رسند. در مقابل، در برخی دیگر از خانواده‌ها، اعضای سالخورده‌شان نیز چهره‌ای جوان دارند. بنابراین، وقتی به چین و چروک‌ ها فکر می‌کنید، باید مسائل ژنتیکی را نیز در نظر بگیرید. ولی این مسئله به این معنی نیست که لزوما چین و چروک‌ های ژنتیکی را نمی‌توان از بین برد. با انجام کارهای مراقبت از پوست و رعایت برخی مسائل حتی چین و چروک‌ های ژنتیکی را نیز می‌توانید درمان کنید.

درمان چروک صورت ۴۰: طب سوزنی برای خلاصی از شر چین و چروک‌ ها

به نظر می‌رسد این روش باستانی چینی که برای بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌ها راه‌های درمانی پیشنهاد می‌دهد، راه‌حلی نیز برای چین و چروک‌ ها داشته باشد. سوزن‌های کوچک طب سوزنی به نقاط مختلفی از پوست وارد می‌شوند تا جریان سالمی از انرژی را در بدن تثبیت کنند. این کار باعث می‌شود مایعات بدن آزادانه جریان یابند و اندام‌های بدن نیز عملکردی بهینه داشته باشند. هم‌چنین انجام طب سوزنی در صورت نیز تولید کلاژن را بهبود می‌بخشد. چندین جلسه طب سوزنی می‌تواند سطح سلامت پوست را ارتقا دهد و خطوط و چین و چروک‌ ها را کم کند.

با زیبایی و جوانی‌تان نگاه همگان را به سمت خود برگردانید. برای از بین بردن چین و چروک‌ های صورت‌تان یکی از درمان‌‌های خانگی مذکور در این مقاله را انتخاب کنید. هم‌چنین باید سبک زندگی‌تان را به سبک زندگی سالم تغییر دهید که شامل غذای مناسب، خواب خوب، و انجام مرتب یک برنامه‌ی ورزشی است؛ به علاوه، لازم است

 

چگونه بدون بوتاکس، چین و چروک صورت را از بین ببریم؟

اما و اگر در مورد تاثیرات مثبت و منفی بوتاکس فراوان است و در این میان، محققان می‌گویند برای کند کردن روند پیری پوست و چروک نشدن صورت‌تان می‌توانید شکلک‌های بانمکی را دربیاورید. از نظر آنها اگر هر روز این حرکات به ظاهر عجیب را انجام دهید، خود به خود پوست‌تان بالا کشیده می‌شود و چروکی در آن باقی نمی‌ماند.

1. پوست چانه‌تان را به این شکل بالا بکشید و حالتی شبیه به نگاه کردن به بالاترین نقطه آسمان را به خود بگیرید. دست‌های‌تان را هم زیر گردن‌تان بگذارید و وانمود کنید که با وجود بالا کشیده شدن پوست‌تان، خودتان با دست پوست گردن را پایین می‌کشید.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

2. برای بالا کشیدن عضلات گونه‌تان، همین‌طور بخندید و با دو انگشت‌تان سعی کنید خط خنده را در صورت خود ادامه دهید.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

3. تصور کنید مثل بازیگر فیلم بایسیکل‌ران نمی‌توانید چشم‌های‌تان را باز نگه دارید و باید به این شکل با انگشتان‌تان پلک خود را بالا بکشید. به حالت انگشت‌ها دقت کنید و درست به همین صورت فیگور بگیرید.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

4. برای اینکه جریان خون را در صورت‌تان بیشتر کنید، این حرکت را انجام دهید. لبه بالای گوش‌تان را با انگشتان خود به همین شکل بگیرید و کمی بکشید.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

5. این لبخند نیشخندگونه را وقتی به این شکل با انگشتان‌تان ادامه می‌دهید از چروک شدن اطراف دهان و چشم‌های‌تان جلوگیری می‌کنید.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

چین و چروک پیشانی

درمان خانگی چین و چروک پیشانی

۱- ماساژ با وازلین برای رفع چین و چروک پیشانی

برای رفع چین و چروک پیشانی بعد از شستن صورتتان مخصوصا بعد از ظهر ها مقداری وازلین به پیشانی تان بمالید و تا زمانی که چربی آن را دیگر بر روی پوست تان احساس نکنید ماساژ دهید. خشک شدن پوست منجر به از دست دادن الاستین آن نیز می شود کم شدن الاستین باعث چین و چروک پیشانی می شود.

ماساژ دادن پوست با وازلین در حالی که هنوز مرطوب است منجر به حفظ رطوبت پوست و خلاص شدن از چین و چروک ها می شود.

۲- استفاده از کرم های موضعی حاوی رتینوئید برای رفع چین و چروک پیشانی

معمولا کرم های ضد پیری حاوی رتینوئید هستند و از ایجاد چروک ها جلوگیری می کنند. علاوه بر این کرم های مرطوب کننده حاوی پپتید(peptide) نیز می توانند مفید باشند.

این کرم ها با کلاژن سازی در پوست به آن حجم داده و چین و چروک ها را پر می کنند. این کرم ها را به طور مستقیم بر روی پیشانی خود ماساژ دهید. دیگر درمان های موضعی مانند کرم های آلفا هیدروکسی اسید، آیدیبنون، فاکتورهای رشد و ویتامین c نیز می توانند در بهبود و رفع چین و چروک پیشانی مفید باشند.

۳- استفاده از چسب و پچ ضد پیری برای رفع چین و چروک پیشانی

پچ های ضد پیری می توانند از پوست شما در هنگام خواب محافظت کنند. قبل از این که به تخت خواب بروید از این پچ ها استفاده کنید. حتما باید پچ تمام چین و چروک ها را در برگیرد و به مدت حداقل سه ساعت یا کل طول شب بر روی پوست تان بماند.

با این کار پوست شما در طول شب ثابت می ماند و چین نمی خورد که این خود باعث می شود عمق چین و چروک ها بیشتر نشود.

۴- ماساژ درمانی

اگر در هنگام باز یا بسته کردن چشم هایتان به علت افتادگی پلک، عضلات پیشانیتان جابه جا می شود و در نتیجه چین و چروک ها نمایان می شوند حتما این ورزش ها را انجام دهید.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

  • دست خود را به شکل c انگلیسی در آورید. انگشت اشاره بالای ابرو قرار گیرد و انگشت شست نیز کنار بینی قرار گرفته باشد.
  • انگشت های دست را به سمت بیرون و پایین بفرستید و سپس قفسه سینه خود را رها کنید و شانه های خود را به بیرون دهید.
  • چشم های خود را به مدت ۵ ثانیه تا جایی که می توانید باز کنید اما با انگشت اشاره پیشانی و ابروی خود را ثابت نگه دارید تا چین نخورد.
  • پنج بار چشم های خود را ریز کنید و سپس برای پنج ثانیه آن ها را ببندید تا استراحت کند.
  • دو بار تمامی مراحل را تکرار کنید. روزی یک بار این کار را انجام دهید تا نتبجه آن را ببینید.

 

رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی

در ادامه به برخی از روش های گیاهی برای رفع چین و چروک های پوست اشاره می شود.

۱- روغن زیتون برای رفع چین و چروک صورت

روغن زیتون روغن ماساژ عالی برای پوست شماست. این روغن منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است، مانند ویتامین A و E، که با رادیکال های آزاد آسیب زننده پوست مبارزه می کند.

ماساژ مرتب با روغن زیتون روی سطح پوست آسیب دیده باعث مرطوب شدن، تعمیر و حتی بازسازی سلول های پوست می شود. در صورتی که به عمق پوست نفوذ کند، برای مدت بیشتری از پوست محافظت کرده و آن را مرطوب نگه می دارد.

۲- شنبلیله برای رفع چین و چروک صورت

برگ شنبلیله، دانه و حتی روغن آن می تواند به عنوان پادزهر برای مشکلات پوستی مختلف، از جمله چین و چروک ها عمل کند. برگ های آن غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به راحتی توسط بدن جذب می شوند و استفاده از این دارو به طور مرتب به چین و چروک ها کمک می کنند.

۳- آلوئه ورا برای رفع چین و چروک صورت

گیاه آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است که به بهبود چین و چروک پوست کمک می کند. به سادگی برگ های آلوئه ورا را از گیاه آن بریده و ژل آن را استخراج کنید. ژل تازه را بر روی پوست خود بمالید و آنرا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب گرم و مرطوب بشویید.

READ  اسهال / اسهال کودکان و بزرگسالان / اسهال درمان گیاهی و طب سنتی

۴- زنجبیل برای رفع چین و چروک صورت

زنجبیل به علت محتوای آنتی اکسیدان بالای آن به عنوان یک درمان عالی ضد چروک کار می کند. علاوه بر این، به مهار تجزیه الاستین نیز کمک می کند که یکی از علل اصلی چین و چروک و خطوط صورت است.

۵- رازیانه برای رفع چین و چروک صورت

اگر میخواهید چین و چروک پوستتان را از بین ببرید ، توصیه می کنیم از این گیاه استفاده کنید .مصرف رازیانه برای سلامت پوست و رفع چین و چروک پوست صورت مفید است و موجب شادابی و طراوت بخشیدن به چهره‌های خسته و گرفته می‌‌شود.

تمام بخش‌های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراکی است. این گیاه دارویی، سموم بدن را پاک می‌کند، بیماری‌ التهاب دهان را از بین می‌برد. این گیاه پاک کننده و ضد عفونی کننده، حافظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کننده ی آن است همچنین آرامش بخش بوده و به رفع چین و چروک از پوست‌ های پیر کمک کرده و به چهره های خسته و گرفته شادابی می‌بخشد.

بهبود سبک زندگی برای رفع چروک پیشانی

۱- ورزش منظم برای رفع چروک پیشانی

همه می دانیم که ورزش کردن برای ما مفید است اما آیا برای کاهش و رفع چین و چروک پیشانی نیز موثر است؟ بله ورزش می تواند خون رسانی در بدن و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد.

حداقل ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی کنید. اگر نمی توانید حداقل پنج روز در هفته این کار را انجام دهید. پیاده روی تا محل کار می تواند بهترین گزینه باشد. ورزش های کاردیو نیز می توانند مفید باشند.  روی سر ایستادن نیز می تواند برای رفع چین و چروک پیشانی مفید باشد اما به مهارت خاصی نیاز دارد. این ورزش صورت را مجبور به ریلکس کردن خودش می کند.

۲- خواب کافی

خواب کافی در سلامت پوست شما به شدت موثر است. شما باید بین ۷ تا ۸ ساعت در روز بخوابید زیرا کمبود خواب منجر به تولید بیش از حد کورتیزول در بدن می شود که در نتیجه منجر به تجزیه سلول های پوست شده و آن را پیر می کند.

در صورتی که خواب کافی منجر به تولید هورمون رشد انسان (HGH) در بدن شده و خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر می کند تا چین و چروک ها نمایان نشوند. شب ها سعی کنید به پشت بخوابید. دمر خوابیدن می تواند خطوط صورت شما را بیشتر کند.

۳- پرهیز از ریز کردن چشم برای رفع چروک پیشانی

اگر در هنگام مطالعه چشم های خود را ریز می کنید حتما عینک مطالعه تهیه کنید و از این کار پرهیز کنید. زیرا این کار منجر به ایجاد خطوط عمیق بر روی پیشانی و چین و چروک پیشانی می شود. وقتی بیرون می روید نیز حتما از عینک آفتابی استفاده کنید تا چشم هایتان را ریز نکنید.

۴- رفع خشکی بیش از حد صورت برای پیشگیری از چروک پیشانی

شستن بیش از حد صورت و نرساندن رطوبت کافی به پوست نیز می توانند به پوست شما آسیب برساند. شما با شستن بیش از حد صورت تمام چربی ها از جمله چربی ها و رطوبت لازم پوست را نیز از بین می برید لذا در روز یک الی دو بار پوست خود را بشویید. استفاده از لوسیون ها و مرطوب کننده های ملایم بعد از شستن صورت نیز می تواند از ایجاد چین و چروک پیشانی پیشگیری کند.

 

انواع کرم رفع چروک صورت و پیشانی

تاثیر کرم های ضد چروک به نقش ترکیبات فعال و غیر فعالی است که در آن وجود دارد. در اینجا ترکیبات متداولی که در بهبود شرایط ظاهری چین و چروک مفید هستند را شرح داده ایم. این ترکیبات عبارتند از:

رتینول

رتینول یا همان ویتامین A، اولین آنتی اکسیدانی است که در کرم های ضد چین و چروک بدون نسخه بکار می رود. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که رادیکال های آزاد را خنثی کرده و مولکول های اکسیژن ناپایدار را که سلول های پوستی را می شکنند و ایجاد چین و چروک می کند را هم خنثی می کنند.

ویتامین C

یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین C است که از پوست در برابر اشعه های مخرب خورشید محافظت می کند. انواع کرم ضد چروک که حاوی ویتامین C هستند قبل از استفاده و در حین استفاده  باید در مکانی نگهداری شوند که در برابر هوا و نور خورشید امن باشد.

اسیدهای هیدروکسید

آلفا هیدروکسی اسید ها، بتا هیدروکسی اسید ها (اسید سالیسیلیک) و پلی هیدروکسی اسید ها ترکیبات لایه برداری هستند که لایه قدیمی و بالایی و مرده ی پوست را بر داشته و رشد پوست جدید و لطیف و یک رنگ را تحریک می کند.

کوآنزیم کیو ۱۰

کوآنتزیم کیو ۱۰ ترکیباتی دارد که برای کاهش چروک های ظریف و نازک دور چشم مفید و از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند.

پپتید ها

این ترکیبات در محصولاتی که برای درمان زخم، ترک های پوستی و چروک استفاده می شوند، بکار می رود.

عصاره ی چای سبز

چای سبز، سیاه و چای اولانگ حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. عصاره ی چای سبز جز ترکیبات متداول انواع کرم ضد چروک است.

عصاره ی هسته انگور

علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن، عصاره ی هسته ی انگور، درمان زخم را سریعتر می کند.

نیاسینامید

نیاسینامید آنتی اکسیدان قوی است که هم خانواده ی نیاسین و یا ویتامین B3 است و از هدر رفت، آب پوستی جلوگیری می کند . انعطاف پذیری پوست را بیشتر می کند.

از بین بردن چروک صورت و پیشانی با لیزر

درمان چین و چروک با لیزر با استفاده از پالس های کوتاه میکرو لیزر برای رسیدن به عمق زیر لایه های پوست صورت می گیرد. که ساختارهای پیرکننده پوست را درمان می کند.

سپس سیستم طبیعی التیام بدن بافت های پیرتر و آسیب دیده را جاروب کرده بافت های تازه تری را به جای آن احیا می کند و با کلاژن جدید و الاستین جدید سازگاری می بخشد. برداشتن چین و چروک با  لیزر در درمان چین و چروک در اطراف چشم، دهان و صورت مفید واقع می شود.

روش های جراحی لیفت صورت که نیاز به بازسازی طولانی دارند، رفع چین و  چروک پیشانی با لیزر یک جایگزین غیر جراحی است که طول درمان کمتری دارد که به شما امکان می دهد در عرض چند روز با حداقل اختلال یا عوارض جانبی بهبود یابید. بسته به اندازه و منطقه درمان، این روش می تواند ۳۰ دقیقه ای انجام شود.

 

ماساژ پیشانی برای رفع چروک

پیش از شروع ماساژ برای از بین بردن چین و چروک صورت تان باید بدانید

1 – پیش از شروع، دست‌ها را به هم بمالید تا گرم شوند.
2 – بهتر است این ماساژ را ایستاده انجام دهید.
3 – پاها را از هم باز و عضلات بدن را شل كنید.
4 – 10 الی 15 بار این ماساژ را انجام دهید.

ماساژ خط ابرو

1 – انگشتان خود را به هم بچسبانید و نوك آنها را روبه روی هم در میان پیشانی قرار دهید. به آرامی انگشتان خود را از هم جدا كنید و پوست پیشانی را با ملایمت از هم باز كنید و كمی به عقب بكشید و دوباره به میان پیشانی برگردید. (5 بار)

2 – از تمام سطح انگشتان استفاده كنید و ماهیچه‌های پیشانی را با فشار به شكل دورانی ماساژ دهید. از بالای پیشانی شروع كنید و حركات خود را در عرض پیشانی به صورت نواری به پایین ادامه دهید.

3 – از دو انگشت خود استفاده كنید و آنها را میان دو ابرو، روی خطی كه از بینی می‌گذرد گذاشته و به آرامی فشار دهید. فشار روی این نقطه برای رفع تنش تمام نواحی مناسب است.

4 – در انتها ماساژ را با ضرب گرفتن روی پیشانی و نواحی گیجگاه به پایان ببرید. این كار باعث می‌شود كه احساس انرژی بیشتری كنید.

نكته : قبل از انجام هر گونه ماساژ حتماً دست و صورت تمیز باشد. پوست نباید آكنه داشته باشد.

روغن بذركتان و آلوئه‌ ورا برای از بین بردن چین و چروک پیشانی

یكی دیگر از راه‌های برطرف كردن چروک پیشانی ماساژ با روغن بذر كتان است. دو یا سه قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یك‌ بار به صورت مرتب استفاده كنید.

آلوئه‌ ورا و سفیده تخم‌مرغ هم هر دو سرشار از ویتامین E هستند. تركیبی از این دو مواد تهیه كنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بمالید. بگذارید این خمیر به مدت 15 دقیقه روی پیشانی‌تان بماند، بعد می‌توانید با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

 

دست‌ها را روی پیشانی بگذارید بدون وارد كردن فشار، آن را از روی چشم، گونه و دهان به سمت پایین بیاورید تا به چانه برسید.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

سپس دست‌ها را باز كنید و در قسمت فك نزدیك گوش‌ها و شقیقه فشار بیشتری وارد كنید.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

در قسمت پیشانی ( این ماساژ به تقویت پایانه‌های عصبی پیشانی و افزایش جریان فشار خون در سینوس‌های پیشانی كمك می‌كند؛ به همین دلیل خاصیت ضد چروک دارد). با دو دست به صورت یك در میان پیشانی را ماساژ دهید. (با هر دست 15 بار)

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

بعد از ماساژ پیشانی نوبت ماساژ سر است. با انجام این ماساژ اكسیژن رسانی به خون و گردش خون در سر افزایش پیدا می‌كند. در نتیجه موها مستحكم و پیاز آن تقویت می‌شود؛ همچنین این ماساژ بر خستگی غلبه كرده و عملكرد مغز را بهبود می‌بخشد.

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

با نوك انگشتان از بالا به سمت پشت سر ماساژ دهید. (15 بار)

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

ناخن‌ها را روی پوست سر قرار دهید و با كمی فشار آنها را مثل شانه به عقب سر بكشید. (15 بار)

چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر

 

رفع چین و چروک صورت با لیزر

راه‌های پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک در پوست صورت

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. شما به راحتی می توانید قبل از اینکه دچار پوستی با چین و چروک زیاد شوید از آن جلوگیری کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک صورت استفاده از یک کرم ضد آقتاب معدنی هنگام خروج از منزل است

از غذاهای مغذی و دارای ویتامین‌های k، E، C و A استفاده کنید. فست فودها و خوراکی های پر چرب را کنار بگذارید. خانم‌های عزیز از مصرف بیش از حد کرم‌ها و پودرهای آرایشی خودداری کنند. قبل از خواب تمامی مواد را از صورت خود پاک کنید. گول ارزان قیمت کرم‌های آرایشی نامرغوب را نخورید عوارض آن‌ها برای شما گران تمام خواهد شد. سیگار نکشید و به اندازه کافی بخواهید تا پوستی شاداب تر و بدون چین و چروک داشته باشید. حال که هیچ کدام از این کارها را انجام نداده و در سنین جوانی دچار چروک‌ های پوستی شده‌ایم چه کنیم؟

استفاده از لیزر فراکشنال

این لیزر همانگونه که از نامش مشخص است فقط بخش‌هایی از پوست صورت را تحت تاثیر نور خود قرار می‌دهد. این بخش‌ها باعث جمع شدن و کشش همه پوست و درنتیجه فرآیند تولید کلاژن و جوانسازی می‌شوند.

این لیزر مانند یک غربال عمل می‌کند و نور را به صورت چندصد و تا چندهزار ستون موازی به سطح پوست می‌تاباند درنتیجه باعث تولید کلاژن‌های نو، جوانسازی و سفت شدن پوست می‌شود. از آنجا که بافت اطراف این ستون‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند، ترمیم و بازسازی پوست با کمک سلول‌های دست‌نخورده با سرعت صورت می‌گیرد و به همین دلیل باعث کوتاه شدن یا حذف دوره نقاهت و خانه‌نشینی می‌شود.

مدت زمان درمان با استفاده از لیزر چقدر است؟

با توجه به مشکل یا نوع درمان دلخواه، به صورت میانگین به 3 تا 5 جلسه و با فواصل 2 تا 4 هفته یا به صلاحدید پزشک با فواصل طولانی‌تری نیاز است.

مزایای استفاده از لیزر فراکشنال چیست؟

  • این نوع لیزر به بیهوشی و اتاق عمل نیاز ندارد و برای کاهش مختصر ناراحتی هم می‌توان از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده کرد.
  • ترمیم سریع ظرف 24 تا 48 ساعت بعد از انجام لیزر هم مزیت بعدی است.
  • برای رفع چروک‌ های دور چشم، چروک‌ های ظریف صورت، هموارسازی جای جوش و پاکسازی لک هم می‌توان از این لیزر بهره گرفت.
  • بعد از لیزر به مراقبت خاصی نیاز نیست و فقط باید از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب کافی استفاده کرد.

استفاده از گرما و رادیوفرکانس

از جمله روش‌های غیر تهاجمی دیگر برای جوانسازی پوست صورت، گرم کردن بافت پوست با استفاده از امواج دستگاه رادیوفرکانس و منابع نور مادون قرمز می‌باشد. این روش‌ها در حال حاضر همچنان در حال پیشرفت و بهینه‌سازی می‌باشند اما نتایجی که تاکنون از آنها به دست آمده است، نشان می‌دهد که روش‌های کاملاً ایمنی هستند و لیزر جوانسازی پوست RF می‌تواند تغییرات محسوس و ماندگاری در وضعیت چین و چروک‌ های پوست ایجاد کند.

روش‌های دیگری نیز علاوه بر استفاده از لیزرها برای درمان چین و چروک پوست استفاده می‌شود. از جمله این روش‌ها می‌توان به بوتاکس، تزریق ژل،  میکرودرم و لایه برداری و… نام برد که هر کدام بنا به تشخیص پزشک و ناحیه چروک‌ خورده در بیماران استفاده می‌گردند. البته لازم به ذکر است که هزینه‌های درمانی توسط این روش‌ها متفاوت بوده و بدون مشاهده محل آسیب دیده امکان برآورده هزینه وجود ندارد.

 

رفع چین و چروک دور چشم

چگونه از شر چین و چروک‌ دور چشم خلاص شویم

می‌دانم بسیاری از کسانی‌که این مطلب را مطالعه می‌کنند، مادران عزیزی هستند که مشغله‌ی زیادی در منزل دارند و معمولا تا پاسی از شب برای انجام کارهایشان بیدار می‌مانند و از طرفی فکرشان بیش از اندازه مشغول دغدغه‌های زندگی و فرزندان‌شان است. اما دوستان عزیزم چیزهایی از این دست می‌تواند عوارض بدی برای پوست صورت و مخصوصا پف یا چروک زیر چشم به همراه داشته باشد و معمولا وقتی متوجه آنها خواهید شد که دیگر کمی دیر شده است. پس چقدر خوب است که ابتدا به مراقبت‌های پوستی خودتان اهمیت بدهید تا برای اداره‌ی امور خانه به اندازه‌ی کافی خوشحال و باانگیزه باشید. اما ممکن است حالا زمانی باشد که خیلی از شما این چین و چروک‌ ها را به وضوح حس کرده‌اید و از وجود آنها ناراحت باشید. پس باید ببینیم حالا که چروک‌ های زیر چشم خودنمایی می‌کنند آیا راهی وجود دارد که از شرشان خلاص شویم؟!

دکتر باری وینتروب (Barry Weintraub) در گفت‌و‌گویی با سایت گلامور (Glamour) عنوان کرد چین و چروک‌ ها اولین علائمی هستند که توجه ما را به خودشان جلب می‌کنند و عموما خطوط ضعیفی هستند که در ۳۵ سالگی اعلام وجود می‌کنند. اما او خبر خوبی هم برای‌مان دارد: این خط‌خطی‌های آزاردهنده قابل ترمیم هستند! خیلی هم عالی! اما راهش چیست؟!

۱. لیزر درمانی

دوستان عزیزم اگر به من باشد ترجیح می‌دهم تا جایی که ممکن است، مخصوصا در مورد مشکلاتی که صحبت مرگ و زندگی نیست، خودم را زیر تیغ جراحی نبرم یا به پزشک متوسل نشوم. می‌دانم همه‌ی ما دوست داریم پوست‌مان چروک کمتری داشته باشد. از طرفی ممکن است چیزی که برای من کمتر اهمیت دارد برای شما خیلی مهم باشد. به همین دلیل در این بخش مقاله درباره‌ی تمام روش‌ها از جمله لیزر درمانی صحبت خواهم کرد.

بسیاری از جراحان زیبایی آمریکا، گزینه‌های مختلفی مثل بوتاکس، لایه‌برداری، لیزر و انواع جراحی را برای درمان چروک‌ های صورت پیشنهاد می‌کنند. دکتر ریچارد باکستر (Richard Baxter) درباره‌ی بوتاکس می‌گوید: «از بین بردن چروک‌ های موسوم به پنجه‌کلاغی با بوتاکس معمولا ۳ ماه طول می‌کشد و گزینه‌های دیگر مانند لیزر یا لایه‌برداری شیمیایی معمولا برای خطوط عمیق پوست و چین و چروک‌ ها مناسب‌تر هستند.»

برای آنکه بفهمید کدام راه‌ حل‌ برای رفع چین و چروک‌ صورت شما مناسب‌تر است بهتر است با پزشک مشورت کنید تا بهترین راه حل را به شما توصیه کند.

۲. کرم دور چشم

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید این روزها هر جا را که نگاه می‌کنید پر از کرم‌های دور چشم با انواع و اقسام برندها و قیمت‌هاست. هرچند تا به حال باید فهمیده باشید که من راه‌حل‌های طبیعی را ترجیح می‌دهم، اما استفاده از کرم‌های دور چشم قطعا روند چروک دور چشم را به تأخیر می‌اندازد و ممکن است در طول زمان در از بین بردن چین و چروک‌ ها نیز مؤثر باشد. پس توصیه می‌کنم که درباره‌ی کرم دور چشم مناسب و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آنها که بهتر است طبیعی باشد تحقیق و یک کرم دور چشم مناسب پیدا کنید.

۳. روغن‌ ها

ممکن است خیلی متوجه نباشیم اما مواد موجود در آشپزخانه‌ی ما تأثیر زیادی روی پوست و زیبایی ما دارند. بسیاری از ما نمی‌دانیم که روغنی مثل روغن نارگیل خواصی دارد که فقط برای پخت‌وپز مفید نیست.

روغن نارگیل دارای آنتی‌اکسیدانی است که بدن ما به شدت به آن نیاز دارد و از این لحاظ جزو درمان‌های خانگی خوب محسوب می‌شود. روغن نارگیل سرشار از ویتامین‌های E ،A و پروتئین‌های ضروری است که تولید کلاژن را افزایش می دهد؛ همان کلاژنی که موجب خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. روغن نارگیل به تشکیل سلول‌های پوستی تازه و حفظ بافت همبند پوست کمک می‌کند. این بافت همبند مانع ضعیف شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. از طرفی روغن نارگیل باعث لطافت پوست هم می‌شود.

۴. میوه‌ها و سبزی‌جات

میوه‌ها و سبزی‌جات آن‌قدر مهم هستند که می‌توانم بگویم نه تنها آنها را میل کنید بلکه به پوست‌تان هم بزنید، یعنی به هیچ عنوان از آنها نگذرید. مثلا خیار، آواکادو و پرتقال به عنوان ماسک‌های طبیعی برای صورت مفید هستند و البته که به وفور در بازار وجود دارند.

آب پرتقال یک محلول شناخته شده برای کاهش خطوط و چین و چروک محسوب می‌شود. یک تکه پنبه را در محلول آب پرتقال بزنید و دو بار در روز یک بار صبح و یک بار شب دور چشم‌تان بمالید. مراقب باشید داخل چشم‌تان نرود، چون اذیت می‌شوید. بعد از چند هفته حتما تفاوت را احساس خواهید کرد.

خیار هم یکی دیگر از معجزه‌گران محبوب کاهش‌دهنده‌ی چروک دور چشم است. یک برش خیار سرد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز روی چشم‌تان قرار دهید. می‌توانید اول مقداری عسل روی چین‌ و چروک‌ ها قرار دهید، سپس برای کامل کردن اثر این روش و تأثیر روی چروک‌ ها یک تکه خیار روی آنها بگذارید.

آواکادو هم واقعا به سلامت پوست کمک می‌کند. آواکادو حاوی ویتامین A است که در بدن به رتینول تبدیل می‌شود. رتینول عامل مؤثری در زیبایی ظاهر پوست یک فرد به‌شمار می‌رود، زیرا به افزایش رشد سلول‌های جدید و تولید کلاژن کمک می‌کند و هر چه میزان کلاژن پوست‌تان بیشتر باشد احتمال چروک شدن آن کمتر می‌شود. می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر دستورالعمل ماسک‌های آواکادو را یاد بگیرید و از آنها روی پوست‌تان استفاده کنید.

شما را نمی‌دانم اما من به محض اینکه نوشتن این مطلب را تمام کنم می‌خواهم به نزدیک‌ترین میوه‌فروشی بروم و کمی خرید کنم.

۵. ورزش صورت

نمی‌دانم تا به حال بازیگران تئاتر را در حال تمرین‌های فن بیان دیده‌اید یا نه! آنها معمولا قبل از شروع تمرینات با ورزش‌های صورت عضلات آن را گرم می‌کنند تا به خوبی از پس بیان کلمات و جملات و عکس‌العمل‌های صورت‌شان در هنگام بازی بربیایند. شما هم می‌توانید با ورزش صورت، عضلات اطراف چشم را مانند هر عضله‌ی دیگری در بدن سفت و ورزیده کنید.

حتما درباره‌ی یوگای صورت شنیده‌اید. می‌توانید تمرینات مختلف یوگای صورت را یاد بگیرید و آنها را به‌طور مرتب انجام دهید. حتما نتیجه خواهید گرفت.

همان‌طور که متوجه شدید تغییر برخی عادات معمول می‌تواند در پیشگیری از ایجاد چین و چروک و خفیف‌تر کردن آنها به شما کمک کند. پس سعی کنید همیشه کرم ضدآفتاب بزنید و در این‌ مورد برای فرزندان‌تان هم حساسیت به‌خرج دهید. حتما پوست‌تان را با کرم‌های مرطوب‌کننده مرتب آب‌رسانی کنید.

سعی کنید از پوست صورت‌تان در مقابل عوامل طبیعی مانند باد و نور مستقیم آفتاب محافظت کنید. از ماسک خیار و عسلی که درباره‌اش صحبت کردیم هر روز استفاده کنید. بعد از حمام پوست‌تان را با روغن نارگیل چرب کنید. تکه‌های پرتقال را روی چشمان‌تان بگذارید و به آرامی دراز بکشید و تمرکز کنید. با این کار هم آرام‌تر می‌شوید و هم حس خوبی خواهید داشت.

 

روش رفع چین و چروک دور چشم با ویتامین E

رفع چروک دور چشم و محو شدن اثرات ناخوشایند پیری و استرس از روی پوست صورت را با روش ترکیب مواد طبیعی می توان یکی از نسخه های ارزان قیمت زیبایی پوست معرفی کرد.

چگونه از قرص ویتامین e برای چروک های زیر چشم استفاده کنیم:

پوست زیر چشم بسیار حساس و نازک است به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارد و زیر چشم را باید بیشتر مرطوب نگه دارید ، کرم های مخصوص زیر چشم که گران قیمت هم هستند در این جهت استفاده می شوند.
اکثر خانمها با چروک هایی که زیر چشم شان وجود دارند درگیرند اما راه حل هایی دارد:

راهی برای از بین بردن چروک زیر چشم
در ادامه این مطلب ما قرص ویتامین E را برای شما معرفی می کنیم که هم قابل دسترس است و هم ارزان قیمت می باشد.

روش های رفع چین و چروک دور چشم با ویتامین ای

روغن ویتامین ای :استفاده هر شب از روغن برای ماساژ زیر چشم درمان مناسبی است برای از بین بردن چروک های زیر چشم و کنار چشم می باشد .

ترکیب آن با کرم : شما می توانید روغن ویتامین E را با قرص این ویتامین مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب آن را زیر چشمتانماساژ دهید.

ماسک کردن : شما می توانید این روغن را 15 دقیقه زیر چشم ماسک کنید و این کمک می کند که خط های تیره و چروک های کنار چشم از بین برود.

ترکیب آن با روغن :شما می توانید روغن ویتامین را با روغن های دیگر مثل بادام و زیتون مخلوط کنید و اگر با استفاده کردن از روغن ها راحت نیستید از کپسول آن استفاده کنید.

قهوه : ژلی از پودر قهوه و روغن ویتامین E درست کنید یعنی در واقع آن را دم کنید و صبح ها آن را زیر چشم ماسک کنید.کافینی که در قهوه است برای پف جادویی زیر چشم ها می باشد.

 

مقاله: چین و چروک / درمان چین و چروک / درمان چین و چروک در طب سنتی / رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی / رفع چین و چروک دور چشم / ماساژ پیشانی برای رفع چروک / رفع چین و چروک صورت با لیزر