پف زیر چشم / درمان پف زیر چشم / درمان پف زیر چشم در طب سنتی

چشم و بینایی 05 آگوست 2018

پف زیر چشم / درمان پف زیر چشم / درمان پف زیر چشم در طب سنتی

تصور این که صبح از خواب بیدار شوید و نگاهی به آینه بیاندازید و چشمان خود را پف آلود و متورم ببینید، واقعا آزاردهنده است. پف زیر چشم می تواند ناشی از جمع شدن آب زیر پوست حساس دور چشم و یا ناشی از آسیب یا سوزش چشم باشد. اگر پف زیر چشم تان در هنگام صبح برای شما دردسر ساز شده است، نگران نباشید! کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از تورم چشم و پف زیر چشم در هنگام صبح انجام دهید.

پف زیر چشم / درمان پف زیر چشم / درمان پف زیر چشم در طب سنتی

پف زیر چشم / درمان پف زیر چشم


در این مطلب می خوانید:

روش اول – تغییر عادات خواب

روش دوم – تغییر در سبک زندگی

روش سوم – رسیدگی به علل زیربنایی


خلاصه مطالب مربوط به درمان پف زیر چشم

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از تورم و پف زیر چشم در صبح این است که هر شب ۷ الی ۹ ساعت خواب کافی داشته باشید. به پشت بخوابید و در طول خواب سر خود را با بالش اضافی از بدن بالاتر نگه دارید تا از جمع شدن آب در زیر چشمان شما جلوگیری به عمل آورد. شما همچنین می توانید برای جلوگیری و درمان پف زیر چشم سعی کنید در سبک زندگی خود تغییر به وجود آورید، مثلا نمک، شکر و شیرین کننده های مصنوعی کمتری مصرف کنید و مصرف الکل را به طور کلی قطع کنید. اگر با همه این کارها وجود تورم و پف زیر چشم هنگام صبح همچنان ادامه داشت، ممکن است یک مشکل اساسی مانند آلرژی و سوزش یا تحریک پذیری در ناحیه چشم داشته باشید. برای یادگیری نحوه درمان پف و تورم چشم ناشی از آلرژی یا تحریک پذیری چشم به خواندن این مقاله ادامه دهید. پس با فارس ایندکس همراه شوید.

روش اول درمان پف زیر چشم – تغییر عادات خواب

روش اول درمان پف زیر چشم - هر شب 7 الی 9 ساعت بخوابید

  • هر شب ۷ الی ۹ ساعت بخوابید.

    نداشتن خواب کافی منجر به پف کردن و متورم شدن چشم های شما هنگام بیدار شدن می شود. سعی کنید که به خوابیدن و بیدار شدن در ساعات مشخصی از شب و روز عادت کنید تا به این شکل زمان خواب شما روی ۷ الی ۹ ساعت ثابت شود.

روش اول درمان پف زیر چشم - از خوردن غذا و تماشای تلویزیون قبل از خواب اجتناب کنید

  • از خوردن غذا و تماشای تلویزیون قبل از خواب اجتناب کنید.

    خوردن غذا و یا تماشای تلویزیون یا کار با گوشی و لپ تاپ قبل از خواب می تواند بر کیفیت خواب شما در طول شب تاثیر بگذارد. اگر با این که در طول شب به میزان کافی و مناسب می خوابید ولی باز هم در هنگام بیدار شدن در صبح چشمان شما پف آلود است، غذا خوردن و تماشای تلویزیون را تا یک ساعت قبل از خواب ترک کنید.

روش اول درمان پف زیر چشم - شب ها به پشت بخوابید

  • شب ها به پشت بخوابید.

    زمانی که به روی شکم یا به پهلو می خوابید، نیروی جاذبه زمین روی شما اثر معکوس گذاشته و باعث می شود آب در زیر پوست حساس دور چشمان شما جمع شود. وقتی این اتفاق می افتد هنگام بیداری چشمان شما پف آلود و متورم می شود. پس به پشت بخوابید تا در طول شب آب دور چشمانتان جمع نشود. (درمان پف زیر چشم)

  • برای درمان پف زیر چشم، عادت کردن به این که بتوانید به پشت بخوابید، ممکن است مدتی طول بکشد. تلاش کنید در شب به پشت بخوابید. هنگامی که بیدار شدید و دیدید به پهلو یا شکم خوابیدید، دوباره به پشت دراز بکشید. در نهایت بدن شما به این شکل خوابیدن عادت خواهد کرد.

روش اول درمان پف زیر چشم - هنگام خواب از بالش اضافه برای بالاتر آوردن سر خود از سطح بدن استفاده کنید

  • هنگام خواب از بالش اضافه برای بالاتر آوردن سر خود از سطح بدن استفاده کنید.

    درست مانند به پشت خوابیدن، بالاتر آوردن سر هنگام خواب می تواند از تجمع آب زیر چشم جلوگیری کند. به جای خوابیدن با یک بالش، با دو بالش بخوابید تا سرتان کمی بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد.

  • اگر خوابیدن با دو بالش باعث ایجاد درد در ناحیه گردن شما می شود، سعی کنید همان یک بالش را از وسط تا کنید تا کمی بلندتر شود یا اینکه از بالش هایی استفاده کنید که سفت نباشند. (درمان پف زیر چشم)

روش اول درمان پف زیر چشم - هر شب صورت خود را با آب ولرم و یک شوینده ملایم بشویید

  • هر شب صورت خود را با آب ولرم و یک شوینده ملایم بشویید.

    شستن صورت در شب نه تنها برای پوست شما مفید است بلکه هرگونه جرم و آلودگی را که ممکن است در طول شب موجب تورم و التهاب چشمان شما شود را از بین می برد. وقتی چشمان شما تحریک شوند، متورم و پف آلود خواهند شد. تمیز نگه داشتن پوست اطراف چشم احتمال پف آلودگی و التهاب چشمان را در صبح کاهش می دهد.

  • شما همچنین میتوانید هنگام صبح صورت خود را با آب سرد بشویید. آب سرد چشمان شما را پاک می‌کند و پف و تورم را کاهش می دهد.

روش دوم درمان پف زیر چشم – تغییر در سبک زندگی

روش دوم درمان پف زیر چشم - روزی کمتر از 2300 میلی گرم (0.16 قاشق غذا خوری) نمک مصرف کنید

  1. روزی کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم (۰٫۱۶ قاشق غذا خوری) نمک مصرف کنید.

    یک رژیم غذایی با مقدار بالای نمک می تواند منجر به مشکلاتی نظیر فشار خون بالا، بیماری های قلبی و سکته شود، و همچنین می تواند در اطراف چشمان شما پف و تورم ایجاد کند. نمک باعث می شود آب بیشتری در بدن ذخیره شود و همانطور که می دانید چیزی که باعث پف آلودگی و تورم دور چشم می شود، آب ذخیره شده زیر پوست است، بنابراین برای اجتناب از پف چشم نمک کمتری مصرف کنید.

یک راه آسان برای کاهش مصرف نمک این است که خوردن غذاهای فرآوری شده و رستورانی را محدود کنید. (درمان پف زیر چشم)

روش دوم درمان پف زیر چشم - از خوردن قند و شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کنید

  1. از خوردن قند و شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کنید.

    هم قند و هم شیرین کننده های مصنوعی باعث التهاب و تورم می شوند که در نتیجه منجر به پف زیر چشم خواهد شد. هنگام شیرینی پزی یا شیرین کردن چای یا قهوه خود سعی کنید از جایگزین های سالمتر مانند عسل یا استویا برای شیرین کردن استفاده کنید. هنگام خرید مواد غذای بسته بندی شده، لیست مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید و محصولاتی را خریداری کنید که قند و شیرین کننده های مصنوعی کمتری دارند. (درمان پف زیر چشم)

روش دوم درمان پف زیر چشم - اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی

  1. اجتناب از مصرف نوشیدنی های الکلی

    نوشیدن زیاد الکل باعث نفخ و اسهال می شود که در نتیجه منجر به ایجاد پف اطراف چشم می شود. الکل همچنین بر کیفیت خواب اثر می گذارد و در نتیجه بر التهاب و پف زیر چشم می افزاید.

روش دوم درمان پف زیر چشم - کشیدن سیگار را ترک کنید

  1. کشیدن سیگار را ترک کنید.

    سیگار کشیدن پوست حساس اطراف چشم را سست و ضعیف می کند که همین موضوع باعث می شود چشمان شما هنگام صبح پف آلود شود. اگر سیگار می کشید سعی کنید آن را ترک کنید تا با چشمان پف کرده بیدار نشوید. اگر ترک سیگار برای شما دشوار است، مصرف آن را کاهش دهید تا شاید کمی از اثر منفی آن بر پف و التهاب چشم در صبح را بکاهید.

روش سوم درمان پف زیر چشم – رسیدگی به علل زیربنایی

روش سوم درمان پف زیر چشم - اگر آلرژی باعث ایجاد پف در چشم شما می شود از قطره چشم بدون نسخه استفاده کنید

  1. اگر آلرژی باعث ایجاد پف در چشم شما می شود از قطره چشم بدون نسخه استفاده کنید.

    اگر هنگام صبح با پف زیر چشم بیدار می شوید، ممکن است دلیل آن بروز آلرژی باشد. اگر همزمان با پف آلودگی، چشمان شما سوزش و حتی آبریزش دارند، از قطره چشم ضد حساسیت برای مثال آکولار / آکوویل (کتورولاک) و … بدون نسخه استفاده کنید تا چشمان ملتهب خود را تسکین دهید. شما همچنین می توانید چشمان خود را با سرم چشم سالین شست و شو دهید. (درمان پف زیر چشم)

روش سوم درمان پف زیر چشم - اگر از لنز استفاده می کنید، برای بیرون آوردن آن از چشم بسیار دقیق عمل کنید

  1. اگر از لنز استفاده می کنید، برای بیرون آوردن آن از چشم بسیار دقیق عمل کنید.

    اگر در طول شب خواب خوبی دارید و سبک زندگی سالمی دارید ولی باز هم با چشمان پف کرده بیدار می شوید، ممکن است دلیلش این باشد که مدت زمان زیادی از لنز استفاده می کنید. خوابیدن با لنز یا داشتن لنز در طول روز به مدت زیاد باعث التهاب و پف زیر چشم شما خواهد شد.

  • عادت کنید که هنگام غروب لنز را از چشم خود خارج کنید تا اگر به طور اتفاقی به خواب رفتید صبح با چشمان پف کرده و متورم بیدار نشوید. (درمان پف زیر چشم)

روش سوم درمان پف زیر چشم - از کرم دور چشم و ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست دور چشم شما پیر و آسیب دیده نشود

  1. از کرم دور چشم و ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست دور چشم شما پیر و آسیب دیده نشود.

    با افزایش سن، پوست دور چشم ضعیف تر می شود و راحت تر دچار پف و التهاب می شود. اگر متوجه شدید که چشمان شما با افزایش سن هنگام صبح پف آلود می شوند، هر شب هنگان خواب از کرم دور چشم ضد چروک استفاده کنید. همچنین هنگام بیرون رفتن در طول روز برای محافظت از اثر خورشید و درمان پف زیر چشم مقداری کرم ضد آفتاب دور چشم خود بمالید.

READ  آب مروارید / پیشگیری و تشخیص و درمان آب مروارید